Friday, Jan 18, 2019

صفحه نخست » توئیت‌های انتقادی فرج سرکوهی درباره برنامه «ده‌ سالگی تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی»

sarkouhi.jpgدماوند ـ تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی در حالی دهمین سالگرد خود را جشن گرفته که عملکرد این رسانه و حمایت آشکار آن از یک جناح و کلیت جمهوری اسلامی، واکنش منفی بسیاری از ایرانیان، فعالان سیاسی و ناظران و کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته است.

متن زیر، مجموعه توییتی است که فرج سرکوهی، نویسنده چپگرا و مخالف جمهوری اسلامی در نقد یکی از ویژه برنامه‌های بی‌بی‌سی فارسی نوشته که در آن تمام مهمانان و به اصطلاح کارشناسان برنامه، از عملکرد این رسانه دولتی بریتانیا دفاع کردند:

‏ «صفحه دو بی. بی. سی در برنامه امروز خود با عنوان «ده‌سالگی تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی و تاثیر آن بر رسانه‌های فارسی» برای بررسی کارنامه ده ساله تلویزیون بی. بی. سی فارسی، دو تن از خودی‌های خودشان را دعوت کرده است و..

‏این دو نفر، به اتفاق مجری برنامه، هر سه با هم، یک زبان و مکرر و البته بدون دلیل، مدعی‌اند که بی. بی. سی فارسی گل است، بلبل است، حب نبات است، پیشگام است، حرفه‌ای است و.. می‌گویند همه منتقدان بی. بی. سی، از دم و به یک سان، دچار «سوء ظن» بی مورد و اسیر «تئوری توطئه» هستند.

‏غیر مستقیم می‌پذیرند که سهم اصلاح طلبان حکومتی در بی. بی. سی بالا است اما فقط به این دلیل که اغلب روزنامه نویسان به خارج آمده از این جناح‌اند. یعنی انتخاب آگاهانه و برنامه ریزی شده در ترکیب بی. بی. سی نقشی نداشته است.

‏در پایان، ناشیانه، نعل وارونه می‌زنند و انتقادی هم مطرح می‌کنند: سهم اصول گرایان حکومتی و وزیران و مسئولان جمهوری اسلامی در بی. بی. سی فارسی کم است. (انشاالله این کمبود رفع شود تا بی. بی. سی فارسی حرفه‌ای! تر شود)

‏به ۲۰ میلیون مخاطب خود می‌نازند و از یاد می‌برند که این نه نتیجه کار حرفه‌ای در رقابت منصفانه با دیگر رسانه‌ها، که حاصل امکانات مالی و فنی فراوان، موقعیت انحصاری آنان، سرکوب رسانه‌های مستقل در ایران و ضعف دیگر رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور است.

مطالب بیشتر در سایت دماوند

‏همین برنامه صفحه دو با این سه نفر ــ میهمانان و مجری ــ، نمونه‌ای است گویا از غیرحرفه‌ای بودن رسانه‌ای که حتا در بررسی کارنامه خود نیز از یک منتقد جدی دعوت نمی‌کند و در انتقاد از خود نیز نعل وارونه می‌زند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy