Friday, Jan 18, 2019

صفحه نخست » فرمانده گوسفندچران ارتش جمهوری اسلامی ایران، اسرائیل را تهدید کرد

israel_011819.jpgایران بریفینگ / بخش فارسی ایران بریفینگ

فرمانده کل ارتش ایران، مدعیِ اتحاد بین سپاه پاسداران و ارتش شد و با شدیدترین حملات لفظی به آمریکا و تهدید اسرائیل ادعا کرد: «ما دست از دست برادران خود در سپاه پاسداران درنمی‌آوریم تا آمریکا را از قدرتش سرکوب کنیم و رژیم نحس صهیونیستی را از صفحه روزگار محو شود.»

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، روز پنجشنبه طی اظهاراتی، با فرافکنی و سرپوش گذاشتن برافزایش بودجهٔ سپاه از ارتش، ایجاد اختلاف میان ارتش و سپاه را «از مهم‌ترین اهداف دشمنان» دانست و گفت: «دشمنان با تمام توان می‌خواهند میان ارتش و سپاه اختلاف ایجاد کنند، به‌عنوان‌مثال این موضوع را در فضای مجازی منتشر می‌کنند که چرا میان بودجه ارتش و سپاه تفاوت وجود دارد.»

او هشدار داد که «نباید به دنبال این مسائل رفت، زیرا رفتن به دنبال این موضوعات خواست دشمنان است.»

فرمانده کل ارتش ایران با تأکید بر اینکه باید «همه فضای مجازی پر از اتحاد و برادری سپاه و ارتش باشد»، گفت: «تا کور شود آنکه نمی‌تواند اتحاد ارتش و سپاه را ببیند.»

بر اساس سنت همه‌ساله در جمهوری اسلامی ایران، بودجهٔ تنظیم‌شده برای سپاه پاسداران، به‌مراتب بیش از ارتش ایران هست، این در حالی است که ازنظر سازمان و تشکیلات ارتش ایران ۳ برابر بزرگ‌تر از سپاه پاسداران است، ضمن آنکه هم‌اکنون وزارت دفاع و همچنین کانون بازنشستگان نیروهای مسلح (ارتش) و ۴ نیروی ارتش برابر اظهارات متعددشان رقمی بین ۳۶ الی ۴۲ میلیارد تومان بدهی معوقه به کارکنان ارتش دارند.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

سرلشکر موسوی با تهدید اسرائیل ادعا کرد: «استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار، رژیم نجس صهیونیستی، منافقین روسیاه و بدسابقه جنایتکار که بدتر از داعشی‌ها هستند، باید بفهمند ملت بزرگ ایران دست از اسلام برنمی‌دارد.»

وی با تأکید بر اینکه «ارتش و سپاه تا سرکوبی توطئه‌های آمریکا و اضمحلال رژیم صهیونیستی دست از دست یکدیگر بر نخواهند داشت»، ادعا کرد: «دشمنان ما با تمام قوا می‌خواهند بین نیروهای مسلح و ارتش و سپاه تفرقه بیندازند و با مطرح کرد تفاوت بودجه ارتش و سپاه و دیگر مسائل، درصددند تا وحدت نیروهای مسلح را خدشه‌دار کنند اما آن‌ها به‌یاری خداوند کور خواهند شد که ارتش و سپاه دست از دست همدیگر بردارند تا زمانی که توطئه‌های آمریکا را سرکوب کنند.»

موسوی اضافه کرد: «یکی از توطئه‌های دیگر دشمن این است که با انواع حیله‌ها، روحیه ارتشی‌ها را تضعیف کنند. ولی مطمئن باشند که ارتش قدرتمند اسلامی در هر عرصه‌ای که این کشور، نظام، انقلاب و رهبری نیاز داشتند، جانش را در کف دستش گذاشته و بی توقع در عرصه‌های مختلف افتخارآفرینی کرده و خواهد کرد.»

لازم به ذکر است؛ برخی مقامات دولت حسن روحانی ازجمله محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، طی هفته‌های اخیر مدعی شده بودند که هیچ‌یک از مقامات جمهوری اسلامی، اسرائیل را تهدید نکرده و نمی‌کنند.

اظهارات فرمانده ارتش ایران در حالی است که در طی چند دهه گذشته در جمهوری اسلامی معمولاً ارتش وارد منازعات و موضع‌گیری‌های سیاسی نمی‌شد، اما در سال‌های اخیر فرماندهان ارتش در اقدامی شتاب‌زده درصدد هستند تا از سپاه پاسداران در دخالت‌های سیاسی و حتی چپاول‌های اقتصادی پیشی گیرند.

در یک سال گذشته چندین گزارش از سوی دستگاه‌های رسمی جمهوری اسلامی همچون شورای شهر تهران منتشرشده است که بخشی از ارتش ایران درگیر فسادها و اختلاس‌های مالی کلان شده‌اند.

مشهورترین تخلف مالی ارتش در سال‌های اخیر تخلفات هلدینگ یاس است که جمعی از سرداران سپاه پاسداران و امرای ارتش در آن دخیل بوده‌اند.

کشف این فساد در قراردادی ده هزار میلیارد تومانی بین «هلدینگ یاس» و شهرداری تهران در زمان ریاست قالیباف بوده است که هم‌اکنون از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان قضائی نیروهای مسلح در حال پیگیری است.

کشف این فساد از شهرداری تهران (منطقه ۱۴) و فرماندهی پشتیبانی نهاجا در بازسازی و خدمات شهری مجتمع مسکونی شهید شجاعی (قصر فیروزه یک) در سال گذشته صورت گرفته است.

سال گذشته برخی وب‌سایت‌ها از بازداشت عیسی شریفی، قائم‌مقام محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران، به اتهام فساد مالی خبر دادند و غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، نیز بدون اشاره به جزئیات، بازداشت آقای شریفی را تأیید کرد.

عیسی شریفی پس از کشف فساد و بیم از بازداشتش در ماه‌های آخر سال گذشته به اروپا گریخته بوده اما با یک ترفند اطلاعاتی ستاد کل نیروهای مسلح وی را به کشور ارمنستان کشانده و پس‌ازآن بازداشت و به ایران منتقل‌شده است.

عیسی شریفی، قائم‌مقام و معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در زمان شهرداری قالیباف بوده که از وی به‌عنوان شهردار در سایه نام می‌بردند.

پس از پایان شهرداری قالیباف بر تهران او به سپاه پاسداران بازگشته و پس‌ازآن در ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت جانشین دایره تأمین اموال ستاد کل را برعهده داشته است.

گفتنی است عیسی شریفی با پاسپورت برادر همسرش و به‌صورت غیرقانونی ایران را ترک گفته، بر همین اساس یکی از اتهامات وی جاسوسی و خروج غیرقانونی از کشور است.

همچنین باگذشت بیش از یک سال از وعده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مبنی بر برچیده شدن تمامی فعالیت‌های اقتصادی نیروهای مسلح، همچنان ارتش ایران و سپاه پاسداران به فعالیت‌های اقتصادی خود ادامه می‌دهند.

در تازه‌ترین نمونه سقوط یک فروند هواپیمای بوئینگ نیروی هوایی ارتش بود که در آن محموله‌ای ۴۰ تنی از گوشت وجود داشت و خبر از ورود ارتش به بازار گوشت کشور می‌داد.

فعالیت اقتصادی نیروی هوایی ارتش در حوزه پرورش و واردات و فروش دام آن‌چنان گسترده است که حتی در مجتمع‌های مسکونی سازمانی نیروی هوایی همچون قصرفیروزه (شهرک شهید شجاعی) و یا شهرک توحید (منطقهٔ فرودگاهی مهرآباد تهران) اقدام به پرورش و چرای گوسفندان نموده است.

سپاه پاسداران با توجیه عمرانی بودن فعالیت‌هایش باقدرت هرچه بیشتر به فعالیت‌های اقتصادی خود ادامه می‌دهد و ارتش و وزارت دفاع نیز با بهانه رفاهی بودن فعالیت‌های خود همچنان در حوزه بورس و پتروشیمی و مسکن ادامه می‌دهد.

این در حالی است که عملاً چیزی از این فعالیت‌های اقتصادی عاید پرسنل نیروهای مسلح نمی‌شود.

به‌عنوان‌مثال سود ۶ ماهه ساتا از محل فعالیت‌های شرکت پتروشیمی مرجان که در ابتدای سال ۱۳۹۷ برابر با ۱۰۴ میلیون دلار اعلام‌شده بود در شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان صرف پروژه آیلند، سرزمین ایرانیان شده است. ریاست هیات مدیره شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان برعهده عبدالعلی‌زاده وزیر اسبق مسکن و شهرسازی و مدیرعاملی آن برعهده فرزند امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هست، همسر امیر شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز عضو هیات مدیره این شرکت است.

آیلند پروژه‌ای است با وسعت ۱۴۰۰ هکتار (معادل مناطق ۱۹، ۱۸ و ۲۰ شهرداری تهران) که در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی تهران، در حال احداث است و از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک بین‌المللی اقامتی، تفریحی، تجاری و ورزشی در ایران یاد می‌شود.

موضع‌گیری سیاسی فرماندهان ارتش هرچه شتابش بیشتر می‌شود، دسترسی و چپاول آن‌ها نیز بیشتر شده، ظاهراً ادامه فعالیت‌های اقتصادی ارتش منوط به موضع‌گیری‌های سیاسی تند آنان شده!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy