Sunday, Jan 20, 2019

صفحه نخست » القدس العربی: «روسیه به اسرائیل هشدار داده که حملات هوایی علیه فرودگاه بین المللی دمشق را متوقف کند»

11943488-AFD6-44C3-AF03-27CBE770F97F.jpegصدای اسراییل

یک روزنامه عربی چاپ لندن نوشت که دولت کرملین قاطعانه از اسرائیل خواسته است که عملیات موشکی در اطراف فرودگاه بین المللی دمشق را متوقف سازد، زیرا امنیت نهادهای غیرنظامی را به خطر می اندازد.

نیروی هوایی اسرائیل در دو سال اخیر ده ها بار به حوالی فرودگاه بین المللی پایتخت سوریه حمله برده تا انبارهای اسلحه ای را که از ایران با هواپیما به سوریه منتقل می شود نابود کند.

برخی قرارگاه های نیروهای وابسته به سپاه قدس ایران نیز در نزدیکی این فرودگاه برپا شده بود که نیروی هوایی اسرائیل آنها را ویران کرد.

روزنامه القدس العربی که در لندن انتشار می یابد نوشت که اکنون دولت روسیه از اسرائیل می خواهد که این حملات متوقف شود. به نوشته این روزنامه، استدلال روسیه آن است که ادامه این اقدامات، پروازهای غیرنظامی را در این فرودگاه به خطر می اندازد و موجب اختلال در ارتباط هوایی سوریه با کشورهای دیگر می شود.

احتمال میرود که این هشدار روسیه، توسط اعضای هیاتی به اسرائیل ابلاغ شد که هفته پیش از اورشلیم دیدن کردند. این هیات که اعضای آن افسران ارشد ارتش روسیه بودند، به اسرائیل آمدند تا با ارتش این کشور هماهنگی های لازم را در مورد ادامه عملیات ارتش اسرائیل در خاک سوریه امکان پذیر سازند.

دو کشور هنوز نسبت به این خبر روزنامه القدس العربی واکنشی نشان نداده اند.

در ادامه گزارش آمده است که روسیه قصد دارد در چارچوب بازسازی سوریه و ترمیم خرابی های جنگ هشت ساله، به تعمیر و نوسازی فرودگاه بین المللی دمشق بپردازد و ادامه حملات موشکی نیروی هوایی اسرائیل ممکن است باعث بروز خطراتی شود که روسیه آن را کاملا مردود می داند.

در هفته های اخیر برخی از کشورهای عرب سفارتخانه های خود را در سوریه بازگشایی کرده اند و تلاش می شود که زندگی در آن کشور به تدریج به حال عادی باز گردد.

نخست وزیر اسرائیلی هفته پیش گفت که خروج نیروهای آمریکایی، نه تنها موجب توقف عملیات دفاعی اسرائیل علیه حضور سپاه قدس در سوریه نخواهد شد، بلکه اسرائیل آماده است در صورت لزوم، بر ابعاد آن بیافزاید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy