Monday, Jan 21, 2019

صفحه نخست » حضور جنجالی مجید توکلی در شورای شهر تهران

majid_tavakoli.jpgبی‌بی‌سی - روز شنبه، (۱۹ ژانویه/۲۹ دی) خبرگزاری فارس وابسته به سپاه با انتشار عکسی از جلسه کمیته محیط زیست و خدمات شهری تهران، نسبت به حضور مجید توکلی که از فعالان جنبش دانشجویی و با سابقه بازداشت و زندان پیش و پس از سال ۸۸ را دارد، اعتراض کرده و "درباره علت حضور این مجرم امنیتی در جلسات" از شورای شهر توضیح خواسته بود.

پس از انتشار این خبر تمامی رسانه‌های وابسته به محافظه‌کاران و صدا و سیمای جمهوری اسلامی در بخش‌های خبری خاص‌اش مانند "۲۰: ۳۰" نسبت به حضور "یک سابقه‌دار امنیتی" در شورای شهر تهران اعتراض کرده و برخی مانند علی فرخی، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر که به محافظه‌کاران نزدیک است، این حضور را یک "نقطه سیاهِ ننگین" دانسته و حضور یک "محکوم امنیتی" در "جلسه تصمیم سازی حکومتی" را غیرقابل قبول خوانده و خواستار "ورود قوه قضاییه" به این موضوع شده‌ بود.

روزنامه کیهان هم در شماره روز یکشنبه (۲۰ ژانویه/۳۰ دی)، نوشت "آیا در میان جوانان این مرز و بوم افرادی دارای تخصص مجید توکلی و فاقد سوءسابقه امنیتی برای حضور در جلسات تخصصی وجود ندارند. "

پس از آن مجید توکلی اقدام به انتشار رشته توییتی کرد و نوشت که بعنوان عضو "تیم مطالعاتیِ شرکتی" که در آن مشغول به کار است در جلسه حاضر شده و تصریح کرد "از این جلسات هم در این سال‌ها زیاد بوده" و شغل‌ و زندگی‌اش این است.

آقای توکلی نوشت که در زمینه موضوعی که بخاطرش دعوت شده "مشکل تخصص" ندارد و از سال ۱۳۹۴ در پروژه‌های مشابه شرکت خصوصی‌ای که در آن مشغول به کار است "نقش کلیدی" دارد.

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار شناخته شده نیز به حاشیه‌های ایجاد شده در صفحه تلگرام شخصی‌اش واکنش نشان داد و نوشت "گویا برای برخی فاجعه‌ای رخ داده" و "گویی از نظر آنان مجید توکلی و امثال او هیچ حق و حقوقی" نداشته و "باید کلاً از هستی ساقط شوند".

آرش میلانی عضو شورای شهر تهران که مسئولیت رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورا را نیز برعهده دارد، نسبت به حواشی ایجاد شده به خبرگزاری ایلنا گفت که کمیسیون تخصصی شورای شهر از "یکی از شرکت‌های مشاوره دهنده به شهرداری" در حوزه مقابله با آلودگی هوای تهران دعوت کرده بود و این شرکت به خاطر تحقیقی که در خصوص مکزیکوسیتی داشت آمده بود تا "گزارش موردی درباره مطالعات" را ارائه دهد و مجید توکلی هم بعنوان عضو آن شرکت در جلسه حاضر بود.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که در این جلسه "به جز سخنان تخصصی در زمینه آلودگی هوا و راه‌های مقابله با آن سخن دیگری گفته نشده است".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy