Thursday, Jan 24, 2019

صفحه نخست » ایران به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا رسید

iriChina_012319.jpgایران ۳ چین صفر ...

بازی فوتبال ایران و چین از مرحله یک‌‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا با گل دقیقه ۱۹ مهدی طارمی، گل دقیقه ۳۰ سردار آزمون و گل دقیقه ۹۰ کریم انصاری فرد به پایان رسید.

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی سه بر صفر مقابل چین به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا رسید و باید با ژاپن بازی کند.

ایران این مسابقه را با ترکیب علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون آغاز کرد.

ایران نسبت به بازی مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل عمان دو تغییر در ترکیبش داشت. وحید امیری به علت دریافت اخطار در آن بازی محروم بود و نمی‌توانست مقابل چین بازی کند و مجید حسینی هم با تشخیص کارلوس کی‌روش روی نیمکت نشست.

چین گرچه در ابتدای بازی توانست یک خطر جدی روی دروازه ایران به وجود آورد، اما این ایران بود که گل اول را وارد دروازه حریف کرد.

سماجت سردار آزمون و توپی که از مدافع چین گرفت با پاس به مهدی طارمی همراه شد تا این بازیکن در دقیقه ۱۸ دروازه چین را باز کند.

سردار آزمون که بهترین بازیکن ایران در نیمه اول بود در دقیقه ۳۱ دروازه چین را باز کرد و بازی در این نیمه با نتیجه دو بر صفر به نفع ایران تمام شد.

ایران در نیمه دوم سعی در کنترل بازی داشت. کی‌روش سه تعویض در نیمه دوم داشت. سامان قدوس در دقیقه ۶۷ بجای علیرضا جهانبخش، روزبه چشمی در دقیقه ۷۶ بجای اشکان دژاگه و کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۸۶ بجای سردار آزمون به زمین آمدند.

در حالی که به نظر می‌رسید بازی با دو گل تمام می‌شود، کریم انصاری‌فرد، مهاجم باشگاه ناتینگهام فارست انگلیس توانست گل سوم بازی را در دقیقه ۹۱ وارد دروازه چین کند.

ایران به این ترتیب با پیروزی مقابل چین حریف ژاپن در دیدار نیمه ‌نهایی شد. ژاپن امروز در نخستین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی یک بر صفر ویتنام را شکست داد. ایران دوشنبه ۲۸ ژانویه در ورزشگاه هزاع بن زاید ابوظبی باید با ژاپن بازی کند.







Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy