Thursday, Jan 24, 2019

صفحه نخست » فوری: آمریکا چهار سازمان مرتبط با سپاه قدس ایران را تحریم کرد

fori_012319.jpgیورونیوز - آمریکا اعلام کرد تحریم‌های تازه‌ای را علیه چهار سازمان وابسته به سپاه قدس ایران و هواپیمایی ماهان اعمال کرده است.

بنابر اعلام وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده، این وزارتخانه روز پنج‌شنبه شاخه فاطمیون سپاه قدس، لشکر زینبیون و همچنین «هواپیمایی فارس قشم» و نیز «پروازهای ال.ال.سی» را در سیاهه تحریم‌های خود قرار داد. دفتر مرکزی هواپیمایی ال.ال.سی در ارمنستان قرار دارد.

استیو منوچین،‌ وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد:‌ «رژیم بی رحم ایران از پناهجویان در این کشور بهره‌کشی می‌کند و آنها را از برخورداری از امکانات اولیه‌ای نظیر آموزش محروم می‌کند و از آنها به عنوان سپر انسانی در درگیری‌های سوریه استفاده می‌کند.»

سپاه پاسداران ایران لشکر زینبیون را ایجاد کرده و جنگجویان آن را آموزش می‌دهد. اعضای این گروه شبه نظامی طرفدار دولت در سوریه شیعیان پاکستانی هستند. لشکر فاطمیون نیز وابسته به سپاه قدس بوده و متشکل از شیعیان افغانستان است.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود افزود: «هدف گرفتن دارایی‌های شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران بخشی از فشار روزافزون ما برای قطع شبکه‌های نامشروعی است که رژیم ایران برای صدور تروریسم و ایجاد ناآرامی در منطقه از آن بهره می‌برد.»

***

آلمان نیز روز چهارشنبه سوم بهمن لغو مجوز شرکت هواپیمایی ماهان را تایید کرد.

مقام‌های این کشور دلیل این اقدام را، حمل تجهیزات و پرسنل نظامی به سوریه و دیگر مناطق جنگ‌زده‌ خاورمیانه توسط هواپیماهای ماهان اعلام کرده‌اند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این خبر ابراز تاسف کرد و اقدام آلمان را شتابزده خوانده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy