Thursday, Jan 24, 2019

صفحه نخست » المونیتور: متحدان آمریکا به دنبال بی‌اثر کردن نشست ورشو هستند

Iran_Polen.jpg

ایران فردا ـ خبرگزاری المونیتور می‌نویسد متحدان اروپایی آمریکا در تلاش هستند تا با عمومی‌تر کردن مباحث و برنامه کنفرانس ورشو اهداف دولت آمریکا از این نشست را که با محوریت مقابله با حکومت ایران و صلح خاورمیانه برگزار می‌شود بی‌اثر کنند. این کنفرانس قرار است در روزهای ۱۳ و ۱۴ فوریه در پایتخت لهستان برگزار شود.

به گفته المونیتور، هدف دولت ترامپ از این گردهمایی بین‌المللی نمایش یک اتحاد جهانی بر علیه گسترش نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه و منزوی کردن هرچه بیشتر حکومت تهران می‌باشد.

اما با تلاش کشورهای اروپایی برای پیدا کردن بهانه برای حضور کمرنگ‌تر دیپلماتیک خود در آن، این کنفرانس اکنون به نمایش نگرانی‌های اروپا نسبت به سیاست‌های دولت آمریکا در مورد آینده خاورمیانه تبدیل شده است.

جاناتان کوهن سفیر موقت آمریکا در سازمان ملل روز گذشته اعلام کرده است هدف اصلی از برگزاری نشست ورشو «به‌وجود آوردن یک اتحاد جهانی برای تخریب ایران نیست، بلکه برای کسب صلح و امنیت برای خاورمیانه است».

وی اضافه کرده است: «این کنفرانس برای بررسی توافق هسته‌ای نیست. ما پیش از این نظر خود را نسبت به این توافق اعلام کرده‌ایم. کشورهای اروپایی می‌توانند به حمایت خود از آن ادامه بدهند و ما به آن احترام می گذاریم. ما در نظر داریم در طول این کنفرانس طرح جدیدی برای صلح و امنیت خاورمیانه ارایه کنیم.» [لینک به اصل مطلب]



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy