Wednesday, Jan 23, 2019

صفحه نخست » مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس تی‌وی آزاد شد

presstv_012319.jpgایران اینترنشنال - مرضیه هاشمی، خبرنگار و مجری تلویزیون انگلیسی‌زبان جمهوری اسلامی که در بازداشت پلیس آمریکا بود آزاد شد.

شبکه خبری پرس تی‌وی اعلام کرد که خبرنگارش پس از ۱۱ روز بازداشت در ایالات متحده، چهارشنبه‌شب سوم بهمن‌ماه به وقت واشنگتن آزاد شده است.

مرضیه هاشمی، با نام اصلی ملانی فرانکلین شهروند و متولد آمریکا است؛ او روز یکشنبه ۲۳‌ دی‌‌ماه به هنگام ورود به ایالات متحده، در فرودگاه سنت‌لوئیس بازداشت شد. هاشمی پس از دستگیری، به یک بازداشتگاه زیر نظر پلیس فدرال آمریکا در واشنگتن منتقل شده بود.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در واکنش به بازداشت مرضیه هاشمی، گفته بود آمریکا به کشور خطرناکی برای خبرنگاران تبدیل شده است.

در دادگاهی که روز جمعه گذشته ۲۸ دی‌ماه تشکیل شد؛ مقام‌های قضایی آمریکا اعلام کردند که هیچ اتهامی به طور مستقیم متوجه مرضیه هاشمی نیست. بلکه او به عنوان «شاهد»، بایستی در یک پرونده قضایی مربوط به فعالیت‌های رسانه‌ای حکومت ایران در ایالات متحده شهادت دهد.

پرونده‌ای که هاشمی درباره آن شهادت داده در حال رسیدگی به این موضوع است که آیا شبکه پرس‌ تی‌وی که در آمریکا فعالیت دارد؛ عامل دولت ایران محسوب می‌شود یا خیر؟ برابر قوانین داخلی ایالات متحده، اگر رسانه‌ای عامل دولت خارجی به حساب بیاید بایستی زیر همین عنوان به طور رسمی در آمریکا ثبت شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy