Friday, Jan 25, 2019

صفحه نخست » یکی از نزدیک‌ترین همکارهای دونالد ترامپ بازداشت شد

stone_012519.jpgرادیو فردا - سخنگوی رابرت مالر، بازرس ویژه وزارت دادگستری ایالات متحده، روز جمعه اعلام کرد که راجر استون، مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا، بازداشت شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که آقای استون صبح جمعه به دست ماموران اف‌بی‌آی و به اتهام کارشکنی در راه قانون، اثرگذاری بر شهادت افراد و ارائه اظهاریه‌های کذب به ماموران قانون بازداشت شده است.

به گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین، پنج مورد اظهاریه کذبی که در کیفرخواست آقای استون مورد استناد قرار گرفته مربوط است به اطلاعاتی که او درباره ارتباطش با وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس و بنیان‌گذار آن یعنی جولین آسانژ به ماموران قانون داده است.

در کیفرخواست آمده است که راجر استون در تابستان سال ۲۰۱۶ یعنی چند ماه پیش از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات با «مقامات ارشد» در کارزار انتخاباتی آقای ترامپ در تماس بوده و به آنها وعده انتشار اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون توسط ویکی‌لیکس را داده است.

پیش از راجر استون، گزارش شده بود که پل منافورت، مدیر کارزار انتخاباتی ترامپ، نیز در بهار سال ۲۰۱۶ با جولین آسانژ دیدار داشته است.

وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس هزاران ایمیل هک شده از حزب دموکرات آمریکا را در روزهای منتهی به انتخابات سال ۲۰۱۶ منتشر کرد. هیلاری کلینتون باخت خود در انتخابات را از جمله معلول انتشار این ایمیل‌ها عنوان کرده است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در دو سال گذشته بارها این ظن مطرح شده است که بنیان‌گذار ویکی‌لیکس ایمیل‌های هک‌شده را از هکرهای روس وابسته به حکومت پوتین دریافت کرده است.

آقای آسانژ این اتهام را رد کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy