Sunday, Jan 27, 2019

صفحه نخست » شهروند آمریکایی بازداشت‌شده در ایران «بیماری سرطان» دارد

cancer_012719.jpgرادیو فردا - مادر مایکل وایت، شهروند آمریکایی که در ایران زندانی شده است، می‌گوید که بیماری سرطان فرزند وی عود کرده و از این رو خواستار آزادی اوست.

جاناتان فرانک، نماینده جوآن وایت، روز جمعه پنج بهمن در بیانیه‌ای عنوان کرد که خانم وایت بر اساس مستنداتی که هم‌بندی‌های ایرانی فرزند او در زندان مشهد در اختیارش قرار داده‌اند، معتقد است که بیماری سرطان، جان پسرش را تهدید می‌کند.

این بیانیه عنوان می‌کند: «او [جوآن وایت] با احترام از حکومت ایران می‌خواهد که مایکل وایت را آزاد کنند تا او بتواند مراقبت‌های لازم را از فرزندش به عمل آورد. در این ضمن، ضرورت دارد که حکومت ایران با توجه به تعهدات بین‌المللی خود به مایکل اجازه دسترسی آزادانه و منظم به کنسولگری و تماس با خانواده‌اش را بدهد.»

مایکل وایت، عضو سابق نیروی دریایی آمریکا، از مرداد ماه در ایران زندانی‌ست و اولین شهروند آمریکایی محسوب می‌شود که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ایران با چنین مسئله‌ای روبه‌رو شده است.

خانواده وی می‌گویند که او برای دیدار با دوست دختر خود به ایران سفر کرده بود که بازداشت شد. بازداشت آقای وایت تا ماه پیش علنی نشده بود و اکنون نیز دلیل آن روشن نیست.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در این حال دادستان مشهد روز جمعه گفت که مایکل وایت «شاکی خصوصی» دارد. وی سپس تاکید کرد که «این پرونده در مرحله تحقیقات است و پس از کامل شدن نتایج آن اعلام می‌شود».

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در واکنش به خبر دستگیری مایکل وایت، حاکمان جمهوری اسلامی را در شمار «بدترین تروریست‌های جهان» نامیده و گفته که رهبران ایران «کوچکترین احترامی برای حقوق انسانی قائل نیستند و به همین دلیل، دولت کنونی آمریکا، راهکاری سخت‌گیرانه علیه این رژیم در پیش گرفته است».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy