Monday, Jan 28, 2019

صفحه نخست » حسن نصرالله از مخفیگاه خود دوباره اسرائیل را تهدید کرد

isr1_012819.jpgرادیو اسرائیل - حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، که در هفته های اخیر شایع شده بود که به سکته قلبی دچار شده و تحت درمان قرار گرفته است، در یک سخنرانی که از طریق صفحه تلویزیون پخش شد، ضمن نادرست خواندن شایعه بیماری خود، تهدید کرد که اگر ارتش اسرائیل یکبار دیگر به عملیات نظامی علیه پایگاه های نظامی سپاه قدس در سوریه دست بزند، با عکس العمل روبرو خواهد شد.

نصر الله در سخنان خود تهدید کرد که اگر این حملات اسرائیل ادامه یابد، ممکن است یک تازه منطقه ای تازه رخ دهد که برای اسرائیل نتایج فاجعه باری خواهد داشت.

سرکرده حزب الله لبنان در سخنان مبهم خود، به شیوه پاسخگویی به حملات اسرائیل اشاره ای نکرد. ولی او و دستیارانش در سخنان پیشین خود گفته بودند که یکصد و پنجاه هزار موشک در اختیار دارند و می توانند اسرائیل را ویران کنند.

امیران ارتش اسرائیل و سیاستمداران این کشور تاکید کرده بودند که اگر حمله و تعرضی رخ دهد، اسرائیل دولت لبنان را مسؤول مستقیم آن می داند و ممکن است واکنش تدافعی اسرائیل موجب شود که خاک لبنان به عصر حجر باز گردد.

نصرالله در ادامه سخنان خود به حفر تونل های تهاجمی علیه اسرائیل نیز اعتراف کرد و بدین سان خوی تجاوزگرانه خود را یک بار دیگر نشان داد و به آن افتخار کرد. مقامات ارتش اسرائیل گفتند که از چهار سال پیش که حفر این تونل ها آغاز شد، اسرائیل از آن ها اطلاعات موثق و دقیق در اختیار داشت، ولی به علت ملاحظات اطلاعاتی و به این هدف که منابع خبری آن در داخل حزب الله به خطر نیافتد، ترجیح داده بود راه سکوت در پیش گیرد و در انتظار پایان گیری عملیات حفر باشد، تا به طور یکجا بتواند تونل ها را ویران کند.

از حدود دوازده سال پیش که ارتش اسرائیل بزرگترین ضربات جنگی را بر حزب الله لبنان وارد آورد و بخشی از محله شیعه نشین الضاحیه در جنوب بیروت را با خاک یکسان ساخت، حسن نصرالله از بیم آنکه مبادا به جانش سوءقصد شود، در مخفیگاه به سر می برد و سخنرانی های خود را از طریق ضبط ویدیویی انجام می دهد و از حضور در برابر مردم هراسناک است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy