Friday, Feb 1, 2019

صفحه نخست » ای‌یو آبزرور: اختلاف بر سر ایران به جدایی اروپا از آمریکا دامن زده است

US_EU.jpgایران فردا ـ خبرگزاری ای‌یو آبزرور (EUobserver) در گزارشی از بروکسل می‌نویسد موارد اختلاف بر سر چگونگی برخورد با سیاست‌های حکومت ایران به جدایی سیاست خارجی اروپا از آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ شدت بخشیده است.

در این گزارش آمده است: «با اعلام به وجود آوردن یک راهکار ویژه تبادلات مالی با ایران از سوی اتحادیه اروپا که INTEX نامیده شده است، فاصله میان سیاست خارجی اتحادیه اروپا با آمریکا بر سر چگونگی برخورد با حکومت ایران بیشتر شده است.

'پر فیشر' بانکدار سابق آلمانی قرار است مدیریت اجرای این طرح را که برای تبادلات مالی ویژه ارسال کمک های بشردوستانه و دارو و غذا به ایران در نظر گرفته شده است به‌عهده بگیرد.

همه این تبادلات مالی بدون استفاده از بانک‌های آمریکایی و دلار آن کشور صورت خواهد گرفت.

برپایی این راهکار ویژه به دنبال موارد اختلاف اروپا با آمریکا بر سر موضوعات ناتو، روسیه، سوریه و اسرائیل و تغییرات اقلیمی صورت می‌گیرد که در همه این موارد اتحادیه اروپا سیاست‌هایی را بر خلاف دولت ترامپ به‌پیش می‌برد.

با این حال وزارت خارجه آمریکا به دنبال اعلام آغاز کار INTEX اعلام کرده است که این طرح در نهایت شکست خواهد خورد زیرا به گفته آن، هر کمپانی یا فردی که در چارچوب این طرح با ایران رابطه اقتصادی برقرار کند از تجارت با آمریکا منع خواهد شد.

دیدیر ریندرز وزیر امور خارجه بلژیک در این مورد گفته است: «در آخر روز، کمپانی‌ها باید برای خودشان تصمیم بگیرند که آیا آنها می‌خواهند با ایران همزمان با ریسک از دست دادن تجارت خود با آمریکا یا زیر تحریم‌های دولت آن قرار گرفتن تجارت بکنند یا نه.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy