Monday, Feb 4, 2019

صفحه نخست » ظریف در نشست کمیسیون امنیت ملی درباره‌ اینستکس چه گفت؟

zarif.jpgایسنا - علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزیر امور خارجه در جلسه این کمیسیون اینستکس را گام مثبت و اولیه از سوی اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام دانست و تاکید کرد که ارتباط اینستکس با FATF را نمی‌پذیریم.

به گزارش ایسنا، علی نجفی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور آقای ظریف وزیر خارجه و معاونان و مدیران وزارت اقتصاد و مسئولان بانک مرکزی برای بررسی و تبادل نظر پیرامون موضوع کانال مبادلات تجاری موسوم اینستکس برگزار شد.

به گفته وی، در این جلسه وزیر خارجه گزارشی از سوابق و مذاکرات مربوط به ارائه ساز و کار مذکور میان ایران و اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام ارائه و تاکید کرد که این ساز و کار گام مثبت و اولیه از سوی اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام است که منتظریم مراحل اجرایی و عملیاتی آن طی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: همچنین در این جلسه وزیر خارجه ضمن رد ارتباط اینستکس با FATF تاکید کرد که این ارتباط را نمی‌پذیریم و حتی اعتراض کردیم که اقدام دیرهنگام اروپا در ارائه این ساز و کار نمی‌تواند مشروط باشد.

نجفی در پایان گفت که تاثیر این ساز و کار در جلوگیری از امنیتی سازی ایران، منحصر نبودن فعالیت این ساز و کار به غذا و دارو، ضرورت ایجاد ساز و کار مشابه در ایران از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy