Monday, Feb 4, 2019

صفحه نخست » پترولیوم اکونومیست: صنایع نفت ایران با خطر ورشکستگی روبرو هستند

naft.jpgایران فردا ـ نشریه پترولیوم اکونومیست در گزارشی می‌نویسد صنایع نفت ایران با توجه به کاهش صادرات نفت کشور با خطر ورشکستگی روبرو شده‌اند.

این نشریه می‌نویسد: «با امضای توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۶ خوشبینی و امیدواری به رونق صنایع نفت ایران و آغاز سرمایه‌گزاری‌های خارجی برای آن افزایش پیدا کرده بود. اما امروز این صنایع در مواجهه با تحریم‌های آمریکا برای بقای خود به تکاپو افتاده است.

امروز نگه داشتن سطح صادرات نفت برای ایران جای برنامه‌های توسعه و بازسازی آن را گرفته است و ادامه این صادرات به‌عنوان یک الویت درآمده است. با این حال بخشی از این صنایع دچار رکود شده است و بازگرداندن آنها به سطح تولید در گذشته با چالش‌های گسترده‌ای روبرو شده است.

با خروج کمپانی‌های بزرگ اروپایی از صنایع نفت ایران، احتمالاً روسیه و چین هنوز به سرمایه‌گزاری و حضور در این صنایع ادامه خواهند داد. اما آنها نیز باتوجه به تحریم‌های نفتی باقیمانده از زمان دولت باراک اوباما، خود را چندان متعهد به حضور گسترده در این صنایع نخواهند کرد تا از تحریم‌ها و جریمه‌های آمریکا نسبت به خود دور بمانند.

ایران تا حدودی یاد گرفته است که چگونه زیر تحریم‌های آمریکا و اروپا هنوز به تولید و فروش نفت خود ادامه بدهد. اما صنایع داخلی آن و شرکای تجاری خارجی کشور نیازمند آن هستند که دولت این کشور برنامه‌های اقتصادی و راه‌حل‌های مشخصی را برای زنده نگه داشتن این صنایع در درازمدت به آنها نشان دهد.» [لینک به مطلب اصلی]



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy