Wednesday, Feb 13, 2019

صفحه نخست » نتانیاهو: نشست ورشو یک نشست جهانی بسیار مهم است که محور آن رژیم ایران است

netanyahoo.jpgرادیو اسرائیل - نخست وزیر اسراییل نتانیاهو شب گذشته و پیش از پرواز به ورشو به منظور شرکت در اجلاس جهانی که با موضوع چشم انداز آینده صلح و ثبات دز خاورمیانه برگزار می‌شود گفت: نشست ورشو یک نشست جهانی بسیار مهم است.

بنیامین نتانیاهو در ادامه گفت: محور آن رژیم ایران است. اسرائیل، ایالات متحده آمریکا، کشورهای منطقه و دیگران گردهم می‌آیند، و دیدارهای جالبی صورت می‌گیرند.

نخست وزیر اسراییل با اشاره به تهدید‌های جکومت اسلامی درباره نابودی اسراییل گفت: رژیم ایران در چهل سالگی انقلاب ما را تهدید می‌کند، آن‌ها تهدید کردند که حیفا و تل‌آویو را ویران می‌کنند. پاسخ من به آن‌ها این بود، در این کار موفق نخواهید بود. اما اگر سعی به اجرای آن کنند، تاکید می‌کنم که این آخرین باری بود که این رژیم جشن انقلاب خود را گرفت.

بنیامین نتانیاهو گفت: ما اقدامات وسیعی در برابر تجاوزگری رژیم ایران و در برابر تلاش‌های او برای رسیدن به سلاح هسته‌ای و موشک‌های بالستیک انجام می‌دهیم. حملات تروریستی آن‌ها در اروپا را یکی پس از دیگری برملا می‌کنیم و از تلاش‌های رژیم برای استقرار نظامی در سوریه، ا هر روز و هربار پیشگیری می‌کنیم.

نخست وزیر اسراییل گفت: روابط ما با همه کشورهای منطقه به غیر از سوریه، روابط بسیار خوبی هستند و گفته‌هایی درباره دوری بین ما حقیقت ندارد. واقعیت این است که روابط بین ما رو به رشد است. البته همه این روابط‌ها آشکار نیستند. اما قسمتی از آن آشکار است.

بنیامین نتانیاهو در پایان سخنانش گفت: اجرای این نشست که در آن اسرائیل، ایالات متحده آمریکا و کشورهای دیگر از منطقه و جهان در یک مکان گردهم آمده و در مورد یک موضوع، که مهم‌ترین مسئله در امنیت ملی ما است، بحث و گفتگو می‌کنند، به عقیده من‌ این امر دست‌آورد بسیار بزرگی است‌. از ابتکار آمریکا که ما‌ه‌های طولانی آن را همراهی می‌کنم، سپاسگزارم.

بریتانیا، ایتالیا، برزیل و یا کره جنوبی از جمله کشورهایی هستند که وزیران خارجه خود را به نشست ورشو می‌فرستند.

نخست‌وزیر اسرائیل، در کنار معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، از ارشدترین مقام‌های حاضر در کنفرانس هستند. وزیران خارجه لهستان و آمریکا نیز به‌عنوان میزبان در ورشو حضور خواهند داشت.

عربستان سعودی عادل جبیر را به نشست می‌فرستد. آقای جبیر که پیشتر وزیر خارجه عربستان بود، در حال حاضر به‌عنوان وزیر مشاور در امور خارجه فعالیت می‌کند.

دیگر کشورهایی که به گفته منابع خبری وزیران خارجه خود را به لهستان می‌فرستند عبارت هستند از: آلبانی، آرژانتین، اتریش، بحرین، بلغارستان، استونی، گرجستان، مجارستان، اردن، کویت، لتونی، لیتوانی، لیبریا، مراکش، مالت، عمان، قطر، رومانی، امارات متحده عربی، اوکراین و دولت یمن.

مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، روز سه‌شنبه در آستانه کنفرانس ورشو گفت: «چندین هفته برای کنفرانس ورشو برنامه‌ریزی کرده‌ایم. بیش از شصت کشور جهان در این کنفرانس حضور دارند و ما درباره آینده خاورمیانه، توسعه، رفاه و سعادت آن و نیز مقابله مشترک با تروریسم گفت‌وگو می‌کنیم».

به گفته نخست وزیر اسراییل این نشست ۲ روزه با محوریت اقدامات مخرب و تروریستی حکومت اسلامی برگزار خواهد شد.

آگاهان امور بر این عقیده هستند که ایالات متخده و اسراییل در پی ایجاد یک اجماع جهانی بر علیه حکومت اسلامی هستند که از سوییی منظقه خاورمیانه را با جنگهای نیابتی به آتش کشیده است از سوی دیگر هر روز تهدید به نابودی اسراییل می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy