Wednesday, Feb 13, 2019

صفحه نخست » نیویورک سان: حکومت ایران از تحولات ونزوئلا وحشت دارد

maduro_rouhani.jpgایران فردا ـ روزنامه نیویورک سان در گزارشی می‌نویسد حاکمان ایران و ونزوئلا مانند دو بال یک پرنده هستند و حوادث ونزوئلا و تغییراتی که در آن رخ می‌دهد رژیم تهران را وحشت‌زده کرده است.

نیویورک سان می‌نویسد: «رژیم‌های انقلابی تهران و کاراکاس بال‌های یک پرنده هستند که یکی از آنها سبز اسلامی است و دیگری قرمز سوسیالیستی. در حالی که حکومت جمهوری اسلامی چهلمین سال انقلاب در کشور را جشن می‌گیرد، نارضایتی و مخالفت با آن در کشور رو به افزایش گذاشته است.

همزمان حکومت انقلابی ونزوئلا نیز در آستانه سقوط قرار گرفته است.

مردم ونزوئلا به کمک غرب و واشنگتن نزدیک به سرنگون کردن حکومت کشورشان هستند. اگر فردا روزی یک‌چنین تحولی هم در ایران اتفاق بیفتد چندان شگفت‌زده نشوید. اعتراضات مردم ایران علیرغم گستردگی آن به‌خاطر کمتر دیده شدن آن در رسانه‌ها ظاهراً اینطور نشان می‌دهد که گویا ملاهای حکومتی کماکان قدرت را در دست دارند.

اما فساد داخلی و تحریم‌های بین‌المللی و پایین آمدن قیمت نفت دو کشور مهم در صادرات و بازارهای نفت جهانی را دچار مشکلات عظیم اقتصادی کرده است. در ایران حتی رئیس جمهوری سابق احمدی‌نژاد پیش‌بینی کرده است که رژیم حاکم احتمالاً سقوط می‌کند.

درحالی که در ونزوئلا رهبر مخالفان حکومتی خوان گوایدو از محبوبیت و پشتیبانی مردم برخوردار است، رهبران مخالفان ایران در داخل کشور سرکوب شده‌اند و رضا پهلوی پسر شاه که در داخل کشور از محبوبیت برخوردار است در خارج کشور به‌سر می‌برد. با این حال رهبران حکومت ایران با مشاهده سیر تحولات در ونزوئلا باید از آینده خود بیم داشته باشند.» [لینک به اصل مطلب]



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy