Wednesday, Feb 13, 2019

صفحه نخست » جزئیات حمله انتحاری به اتوبوس پرسنل سپاه در جاده خاش-زاهدان

رادیو فردا - گزارش ها حاکی است که در انفجار در کنار اتوبوس حامل کارکنان سپاه در سیستان و بلوچستان دست‌کم ۲۷ نفر از سرنشینان این اتوبوس کشته شده‌اند.

قرارگاه قدس سپاه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت»، جمعی کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

قرارگاه قدس میگوید، سرنشینان این اتوبوس نیروهایی بودند که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه در جاده خاش- زاهدان هدف حمله انتحاری قرار گرفتند.

ابتدا خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که دستکم ۲۰ نفر از سرنشینان این اتوبوس کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

A11D74D.jpg

در همین حال برخی گزارش‌های تایید نشده حاکی است که گروه جیش العدل در بیانیه ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و اعلام کرده است تمام ۴۰ سرنشین این اتوبوس کشته شده‌اند.

گروه جیش العدل که تاکنون بارها با نیروهای سپاه و مربانان ایران در استان سیستان و بلوچستان درگیر شده است، تعدادی از آنها را گروگان گرفته یا به قتل رسانده است، خود را مدافع «اهل سنت» در این استان می‌داند.

در حمله ۱۳ بهمن جیش‌ العدل به قرارگاه سپاه شهرستان نیکشهر در سیستان و بلوچستان، یک عضو سپاه کشته و پنج تن زخمی شده بودند.

جیش العدل پس از فروپاشی گروه "جندالله" تأسیس شد.

مقام‌های ایران این گروه را «تروریستی» و وابسته به کشورهای خارجی معرفی می‌کنند.

46762164_303.jpg

اعلام ۳ روز عزای عمومی در سیستان و بلوچستان

به گزارش ایلنا در پی حادثه تروریستی حمله تروریستی به اتوبوس حامل کارکنان سپاه که در محور خاش به زاهدان رخ داد و منجر به شهادت جمعی از نیروهای سپاه پاسداران شد،‌ احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن محکوم کردن این حادثه کور و تسلیت به خانواده معزز شهدا، از فردا به مدت سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

پس از دستگیری عوامل حمله تروریستی امروز، پرونده به قید فوریت رسیدگی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان با اشاره به حمله انتحاری تروریست‌های تکفیری به اتوبوسی در محور خاش_ زاهدان اظهار کرد: نیرو‌های انتظامی و امنیتی در تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان این حمله انتحاری هستند و قطعا پس از شناسایی و دستگیری عوامل، پرونده به قید فوریت و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: دادستانی استان بصورت ویژه در کنار دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی جهت شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه تلاش خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان در پایان گفت: اطلاعات دقیق و تکمیلی در زمینه آمار شهدا از سوی روابط عمومی قرارگاه سپاه اعلام خواهد شد.

آمار دقیق شهدا را اعلام خواهیم کرد

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به حادثه تروریستی عصر امروز در سیستان و بلوچستان درباره اینکه گفته می‌شود در این حادثه ۴۱ نفر به شهادت رسیده‌اند، گفت: آمارهای اعلام شده صحت ندارد.

وی افزود: آمار دقیق شهدا را اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی سپاه در پاسخ به این سوال که آیا این خبر که گفته می‌شود همه سرنشینان اتوبوس حامل پرسنل سپاه به شهادت رسیده‌اند، درست است، گفت: خیر این خبر هم قابل تایید نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy