Wednesday, Feb 13, 2019

صفحه نخست » کانادا شبکه بزرگ پول‌شویی را متلاشی کرد: نیمی از بازداشت‌شدگان ایرانی هستند

canada_021319.jpgایران اینترنشنال - پلیس فدرال کانادا می‌گوید در یک عملیات همزمان و مشترک، در دو ایالت اونتاریو و کبک، یک شبکه بزرگ پول‌شویی را متلاشی کرده‌ است. در جریان این عملیات، تا کنون ۱۷ تن بازداشت شده‌اند که ۷ نفر از آن‌ها ایرانی‌اند. بیش از ۳۰۰ مامور پلیس، نیروی امنیتی و ماموران اداره مالیات در این عملیات مشترک شرکت داشتند.

سی.بی.سی، رسانه دولتی کانادا، روز سه‌شنبه ۲۳ بهمن، به نقل از مقام‌های پلیس نوشته است که این عملیات ساعات ۶:۳۰ دقیقه صبح روز دوشنبه به طور همزمان در شهرهای تورنتو و مونترال و لاول، شهر کوچکی در نزدیکی مونترال، انجام شده است.

به گفته مقام‌های پلیس کانادا، این شبکه در کشورهای ایران، لبنان، امارات متحده عربی، چین، مکزیک و ایالات متحده فعالیت داشته است.

بازداشت‌شدگان:

52525255.jpg

اداره مالیات کانادا، ارزش دارایی‌های این شبکه بین‌المللی پول‌شویی را نزدیک به ۳۳ میلیون دلار برآورد کرده است. تنها در بازرسی‌های پلیس، یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار پول نقد کشف شده است. شش ملک نیز به ارزش تقریبی ۱۵ میلیون دلار در شمار دارایی‌های این شبکه پول‌شویی بوده است. به گفته پلیس، این شبکه با برخی از صرافی‌های ایرانی فعال در شهر تورنتو نیز کار کرده است.

تمامی بازداشت‌شدگان با خودروها و هواپیما‌های ویژه به یک مرکز بازجویی پلیس در لاول، در نزدیکی مونترال، منتقل شده‌اند.

پلیس کانادا در نشست مطبوعاتی روز سه‌شنبه گفت از سال ۲۰۱۶ فعالیت‌های این شبکه را زیر نظر داشته است. به گفته پلیس، در جریان این عملیات، هزاران سند نیز به دست آمده است که برای انتشار کامل در حال آماده‌سازی است.

نادر گرامیان‌ ۵۶ ساله، تانیا گرامیان‌ ۲۸ ساله، سحر شجاعی ۴۵ ساله، محمدرضا شیخ حسنی ۵۵ ساله، شبنم منصوری ۳۸ ساله، در شمار بازداشت‌شدگان و متهمان ایرانی این شبکه پول‌شویی بین‌المللی هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy