Friday, Feb 15, 2019

صفحه نخست » عضو مجمع تشخیص خطاب به دولت: اگر نمی‌توانید استعفا بدهید

tavakoli.jpgرادیو فردا - در حالی که یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران از بررسی لوایح اف‌ای‌تی‌اف در روز شنبه خبر می‌دهد، یک عضو دیگر روز جمعه با ابراز مخالفت و حمله به دولت حسن روحانی گفت: «خب، اگر نمی‌توانید استعفا بدهید.»

احمد توکلی، نماینده سابق مجلس و عضو فعلی مجمع، پیشتر از حامیان پیوستن ایران به اف‌ای‌تی‌اف بود، اما اکنون موضع دیگری دارد.

آقای توکلی هفته گذشته در یک پیام توییتری نوشت که دیگر به چاره‌ساز بودن اف‌ای‌تی‌اف اعتقادی ندارد.

دو لایحه الحاق ایران به کنوانسیون‌های مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) و مقابله با تأمین مالی تروریسم (سی‌اف‌تی)‎ از مجموعه اف‌ای‌تی‌اف هنوز در ایران به تصویب نرسیده است.

دولت حسن روحانی بر تصویب این لوایح اصرار دارد و آن را یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌های آمریکا معرفی می‌کند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

اما احمد توکلی روز جمعه در این باره گفت: «اگر ما به اف‌ای‌تی‌اف هم بپیوندیم مشکلات حل نخواهد شد، چون ریشه مشکلات داخلی است، خودشان هم می‌گویند معلوم نیست با این کار وضعیت بهتر شود. بعد هم گفتند ما نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم! خب اگر نمی‌توانید استعفا بدهید.»

آقای توکلی نامی از حسن روحانی نیاورده است، اما به گزارش خبرگزاری فارس در ادامه اشاره‌ای کرده است که مستقیما به آقای روحانی بازمی‌گردد: «یکی از علائم بی‌اعتمادی مردم این است که می‌گوییم با برجام هم چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد، هم چرخ اقتصادی، ولی هیچ اتفاقی نیفتاد! الان در مورد اف‌ای‌تی‌اف هم همین حرف‌ها زده می‌شود.»

سخن گفتن از استعفای دولت حسن روحانی در حالی منتشر می شود که آقای توکلی به عنوان عضو مجمع قرار است روز شنبه در کنار دیگر اعضای این نهاد درباره اف‌ای‌تی‌اف نظر بدهد.

وب‌سایت خبرآن‌لاین روز جمعه به نقل از محمد صدر، دیگر عضو این مجمع، از بررسی نهایی لایحه پالرمو در جلسه فردا [شنبه، ۲۷ بهمن] مجمع تشخیص خبر داد.

به گفته آقای صدر، لایحه پالرمو شنبه در دستور کار مجمع قرار دارد و «بعد از پایان کار پالرمو، لایحه سی‌اف‌تی در دستور کار مجمع قرار خواهد گرفت».

مخالفت در زمینه لوایح اف‌ای‌تی‌اف با دولت روحانی به همین جا ختم نمی‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy