Monday, Feb 18, 2019

صفحه نخست » هشدار‌‌ رهبر به دولت روحانی و حمله تند به کشورهای منطقه شرکت کننده در نشست ورشو

rahbar_021819.jpgایران اینترنشنال - آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، به دولت حسن روحانی هشدار داد در مذاکره با دولت‌های اروپایی مراقب باشد، فریب نخورد.

او روز دوشنبه دوشنبه ۲۹ بهمن‌ماه در سخنرانی خود به مناسبت سالروز تظاهرات ضد حکومتی مردم تبریز در سال ۱۳۵۶، گفت: «دشمنی آمریکا که آشکار است؛ اروپایی‌ها هم امروز خدعه می‌کنند. من نمی‌گویم چه کار کنند، اما مسئولان مواظب باشند مخدوع نشوند و فریب نخورند.»

خامنه‌ای همچنین اضافه کرد مسئولان ایرانی «به نام اینکه حالا یک کاری بکنیم، کشور را دچار مشکل نکنند».

رهبر جمهوری اسلامی در سخنان خود به مورد مشخصی اشاره نکرد، اما صحبت‌های او قاعدتا ناظر بر گفت‌وگوهای جاری بین ایران و اروپا برای نجات توافق هسته‌ای در پی خروج آمریکا و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران است.

از زمان خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت‌ماه، رهبر ایران در اغلب سخنرانی‌های عمومی و خصوصی خود هرگونه مذاکره با آمریکا را مطلقا رد و نسبت به گفت‌وگو با اروپا ابراز بدبینی کرده است. با این حال با ادامه مذاکره با اروپا تاکنون مخالفتی نکرده است.

اتحادیه اروپا و خصوصا سه کشور امضاکننده برجام - انگلیس، فرانسه و آلمان - در حال تکمیل سازوکاری برای تسهیل تجارت ایران با دیگر کشورها در ازای مانندن این کشور در برجام هستند. مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داده‌اند در صورت عدم بهره‌مندی از مزایای اقتصادی برجام تصمیم دیگری اتخاد خواهند کرد.

خامنه‌ای خطاب به مقام‌های دولتی گفت: «دشمن را درست بشناسید و مراقب باشید فریب او را نخورید، چه هنگامی که مشت و دندان نشان می‌دهد و چه هنگامی که لبخند می‌زند.»

رهبر ایران همچنین استفاده از ظرفیت‌های کشور را نیازمند «حرکت آتش‌به‌اختیار» جوانان دانست و گفت: «گروه‌های جوان مومن و انقلابی باید هر کاری را که امکان‌پذیر است در چارچوب قوانین و مصلحت کشور انجام دهند و معطل کسی نباید بمانند.»

خامنه‌ای همچنین با اشاره به کنفرانسی که اخیرا به ابتکار آمریکا در ورشو پایتخت لهستان برگزار شد گفت:«دولتمردان ضعیف‌العقل یا احمق‌های درجه‌یک عصبانی می‌شوند و خودشان را به در و دیوار می‌زنند و کنفرانس ورشو را تشکیل می‌دهند که به جایی نمی‌رسد.»

او افزود آمریکا «دولت‌های ضعیف و مرعوب خود» را برای توطئه علیه جمهوری اسلامی به نشست ورشو دعوت کرده بود.

او ادامه داد: «امروز ببینید که دشمن اصلی ما یعنی آمریکا گرفتار است؛ هم گرفتار مسائل داخلی است، هم گرفتار مسائل خارجی است و هم با سران کشورهایی که با هم اختلاف دارند درگیر است.»

خامنه‌ای از مسئولان ایرانی خواست از موضع‌گیری‌های دولت‌های خارجی نترسند و گفت: «وقتی دشمن ضعیف است، هارت‌و‌پورت می‌کند. این هارت‌و‌پورت‌ها نباید توی دل مسئولان را خالی کند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy