Tuesday, Feb 26, 2019

صفحه نخست » تحلیل جیسون رضائیان در واشنگتن پست از خبر اعلام استعفای ظریف

zarif3.jpgکسی از نبود عوامفریبی و دورویی ظریف دلتنگ نمی‌شود

ایران فردا - روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای به قلم جیسون رضائیان گزارشگر پیشین این روزنامه در ایران می‌نویسد «من هم مانند بسیاری دیگر به محمد جواد ظریف هیچ علاقه‌ای ندارم، اما خروج او از وزارت خارجه ایران احتمالاً خبر بدی است. با این حال هیچکس از نبود عوامفریبی و دورویی او و رفتار شرم آور حکومت ایران غصه نخواهد خورد»

در مقاله واشنگتن پست آمده است: «اعلام استعفای ظریف همزمان با دیدار غیرمترقبه بشاراسد با علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی صورت گرفته است که بر خلاف معمول جواد ظریف در هیچیک از دیدارهای اسد با مقامات ارشد ایران حضور نداشته است.

در روزها و هفته‌های گذشته هم ظریف بسیار عصبانی و پرخاشگرانه به‌نظر می‌رسیده است. من چندان دل خوشی از ظریف ندارم. ولی احساسات من به‌کنار، واکنش اکثر ناظران ایران به استعفای او در دو جبهه خلاصه می‌شود.

هواداران براندازی رژیم آن را یک پیروزی برای کارزار خود به‌حساب می‌آورند. آنها بحث می‌کنند که خروج مجرّب‌ترین سیاستمدار حکومت ایران از صحنه دیپلماسی مهر تأییدی بر این نظر است که رژیم در بحران به‌سر می‌برد. آنها مسلماً سعی خواهند کرد که به دنبال انزوای بیشتر حکومت ایران باشند.

از سوی دیگر آنهایی که امیدوار بودند اصلاحات در داخل ایران و با تعامل با جامعه جهانی صورت بگیرد از استعفای ظریف مأیوس خواهند شد.

من با این نظر که ظریف با حکومت جمهوری اسلامی به‌طور کامل توافق دارد مخالفم. او محصول یک رابطه عجیب میان ایران و آمریکاست که افکار و زندگی شخصی او را تشکیل می‌دهد.

تحصیلات او در آمریکا بوده است و احتمالاً زندگی در آمریکا را به حضور در انقلاب اسلامی ترجیح داده بود. او راه و رسم دیپلماسی بین‌المللی را در شغل خود در سازمان ملل آموخته بود. در شرایط و روزهای حساس کنونی در رابطه آمریکا با ایران غیبت او از صحنه بدترین خبر است. اما هیچکس از نبود عوامفریبی و دورویی او و رفتار شرم آور حکومت ایران غصه نخواهد خورد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy