Tuesday, Feb 26, 2019

صفحه نخست » توقیف روزنامه قانون به دلیل تیتر اول دیدار دیروز خامنه ای با اسد

ایران اینترنشنال - روزنامه قانون به دلیل تیتر روز سه‌شنبه ۷ اسفند در مورد دیدار بشار اسد، رییس جمهوری سوریه با آيت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در تهران توقیف شد.

این روزنامه در مورد سفر بشار اسد به تهران تیتری با عنوان «مهمان ناخوانده» و با روتیتر «بشار اسد در سفری ناگهانی به تهران با مقامات عالی ایران دیدار کرد» منتشر کرده که با نامه تذکر و توقف انتشار مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، به دلیل انتشار این تیتر و بر اساس ابلاغ دادسرای فرهنگ و رسانه به روزنامه قانون، این نشریه از فردا اجازه انتشار ندارد.

158745.jpgدر بخشی از این ابلاغیه که از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه به مسؤولان روزنامه اعلام شده و به تأیید رسیده، اینگونه آمده است که «طبق ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی برای پیشگیری از وقوع جرم، توقیف موقت خواهد بود.»

روزنامه قانون، در این دوره از توقیف، آخرین شماره ۱۴۲۸ خود را امروز صبح منتشر کرد. این روزنامه پیش از این در سال‌های ۹۳ و ۹۵ نیز توقیف شده بود.

به گزارش رادیو فردا این سفر برای نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی اهمیت زیادی داشته و رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران از آن به عنوان «پیروزی جبهه مقاومت» نام برده‌اند.

آیت الله خامنه‌ای نیز خطاب به بشار اسد گفته بود که او «به قهرمان جهان عرب تبدیل» شده و «مقاومت در منطقه به‌وسیله » او، « قدرت و آبروی بیشتری یافت».

مقامات جمهوری اسلامی از بشار اسد و گروه‌های مسلح فلسطینی و لبنانی با عنوان «جبهه مقاومت در برابر اسرائیل» نام می‌برند.

روزنامه قانون صبح سه شنبه شماره ۱۴۲۸ خود را منتشر کرد. این روزنامه پیش از این در سال‌های ۹۳ و ۹۵ توقیف شده توقیف شده بود.

براساس گزارش سازمان گزارشگران ایران در سال ۲۰۱۸، سال جاری میلادی در رتبه ۱۶۴ از ۱۸۰ کشور قرار دارد و هیچ پیشرفت خاصی در زمینه آزادی در مقایسه با سال گذشته نداشته است. در رتبه‌بندی سال گذشته ایران در رتبه ۱۶۵ قرار داشت.

گزارشگران بدون‌مرز سال‌هاست ایران را یکی از ۵ زندان بزرگ روزنامه‌نگاران نامیده. از دی‌ماه سال ۹۶ تاکنون بیش از ۲۰ روزنامه‌نگار و ۵۰ شهروندخبرنگار در ایران بازداشت شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy