Friday, Mar 1, 2019

صفحه نخست » گوایدو: از کارناوال برای مبارزه استفاده می‌کنیم

6B74BF49-511D-4E0D-BD73-4AA240D5E7D0.jpegدویچه وله فارسی

رئیس‌جمهوری خودخوانده ونزوئلا از شهروندان این کشور خواست، کارناوال امسال را به تظاهرات علیه دولت مادورو تبدیل کنند. هم‌زمان ایالات متحده شماری از وابستگان مادورو را به فهرست تحریمی‌ها افزود.

فشار بر دولت رسمی ونزوئلا افزایش می‌یابد. خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون و رئیس پارلمان ونزوئلا پس از دیدار با مائوریسیو ماکری، رئیس جمهوری آرژانتین در بوئنس آیرس از هم‌وطنان خود خواست، جشن‌ها و راه‌پیمایی‌هایی را که هفته آینده در چهارچوب کارناوال برگزار می‌‌شود، به تظاهرات علیه مادورو تبدیل کنند.

گوایدو این روزها از چند کشور آمریکای لاتین دیدن می‌کند. او سفرهای خارجی خود را با حضور در یک کنسرت خیریه در کلمبیا آغاز کرد. این کنسرت برای همبستگی با مردم ونزوئلا برگزار شد و هدف آن جمع‌آوری کمک مالی برای افرادی بود که از کمبود مواد غذایی رنج می‌برند. گفته شد که درآمد این کنسرت دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

گوایدو علاوه بر این در نشست "گروه لیما" نیز شرکت کرد. در این نشست، مایک پنس معاون رئیس جمهوری ایالات متحده نیز شرکت داشت.

رهبران کشورهای عضو "گروه لیما" بر حمایت خود از گوایدو در مبارزه علیه رئیس جمهوری مادورو تاکید ورزیدند. آنها همچنین خواستار برگزاری انتخابات زودرس و آزاد در ونزوئلا شدند.

گوایدو پیش‌تر با ماریو آبدو بنیتس، رئیس جمهوری پاراگوئه ملاقات کرده بود و قرار است که پس از دیدار با مقامات حکومتی اکوادور در روز شنبه، ۱۱ اسفند (۲ مارس)، به لیما، پایتخت پرو سفر کند.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در واقع به دلیل تحقیقات قضایی اجازه خروج از کشور را ندارد. نیکلاس مادورو از او خواسته است، پس از بازگشت به ونزوئلا خود را به مقامات قضایی تسلیم کند.

گوایدو به خطرات ناشی از بازگشت به کشورش آگاه است، اما قصد ماندن در خارج را ندارد.

تحریم وابستگان مادورو

وزرات دارایی ایالات متحده شش تن از مقامات بلندپایه امنیتی ونزوئلا را به فهرست تحریم‌های خود افزود. این افراد به جلوگیری از ارسال کمک‌های خارجی برای نیازمندان ونزوئلایی متهم هستند. ایالات متحده معتقد است که آنها به "تشدید بحران انسانی" در این کشور دامن زده‌اند.

از جمله پیامدهای تحریم‌، می‌توان به مسدودکردن حساب‌های بانکی این افراد در ایالات متحده و ممنوعیت همکاری شهروندان و شرکت‌های آمریکایی با آنها نام برد.

فرمانده گارد ملی، فرمانده گارد ریاست جمهوری و فرماندهان نظامی استان‌های بولیوار و تاچیرا از جمله افرادی هستند که مورد تحریم ایالات متحده قرار گرفته‌اند.

روز اول فوریه مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده بود که کشورش برای حل بحران سیاسی ونزوئلا تمامی گزینه‌ها را در نظر می‌گیرد. واشنگتن در این راستا نه تنها اقدام به تحریم نفتی این کشور نموده بلکه از هم‌پیمانان خود خواسته است، از خرید طلای ونزوئلا خودداری کنند.

دولت مادورو ایالات متحده را متهم می‌کند که به بهانه کمک، قصد دخالت نظامی در ونزوئلا را دارد.

روسیه و چین نسبت به چنین اقدامی هشدار داده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy