Sunday, Mar 3, 2019

صفحه نخست » وقتی خمینیِ با سواد به ایران آمد و جای شاهِ بی سواد نشست!؛ ف. م. سخن

E1A52F66-9EEC-4B36-8667-90D622B72A43.jpegالبته واضح و مبرهن است که «سواد» چیز خوبی ست، و ما همان طور که اسلام های مختلف و تفاسیر اسلامی مختلف داریم، «سواد»های مختلف هم داریم و «سواد» هم می تواند دچار «قبض و بسط» بشود. این یک.

دویُم این که سواد مساوی سواد نیست. ما سواد با فایده داریم و سواد بی فایده. قرآن کریم ببخشید قرآن مجید در سوره ی مبارکه ی «جمعه» فرموده است، الاغ هایی بر آنان بار کتاب!

این به کنار، گیرم ما مثل خر فقط حامل کتاب نباشیم و محتوای کتاب را هم خیلی خوب یاد بگیریم. ولی چه کتابی. البته کتاب خواندن همینجوری هم که بر اساس تز جناب دکتر سروش «سواد» نمی شود. برای خواندن کتاب و گذراندن واحدهای درسی باید دیپلم داشت و دانشگاه رفت و بر اساس مقررات دانشگاه های بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، محتوای کتاب را به شکل «تستی» امتحان داد. اسم این می شود سواد.

حالا شما دیپلم گرفتی و رفتی دانشگاه، دوره ی فوق لیسانس را با صد و شصت هفتاد واحد گذراندی که اگر استاد جزوه ندهد و محتوای کتاب را برای راحتی کار ت خلاصه نکند و لقمه ی علم را نجود و در دهان ات قرار ندهد واسه ی هر واحد، باید حدود نصف یک کتاب ۲۵۰ صفحه ای را بخوانی که می شود در تمام دوران تحصیل ات ۸۰ جلد کتاب، و شدی «کارشناس ارشد» و مامان ات در میهمانی ها تو را آقای مهندس صدا می کند و مدرک ات را قاب کرده زده به دیوار مهمانخانه ی منزل تان.

ولی رفتی چه سوادی یاد گرفتی؟ مثلا رفتی فلسفه خواندی یا چه می دانم ادبیات فارسی خواندی و شدی با سواد. بارک الله پسر! حالا این فلسفه را چه کنیم باهاش؟ هیچی می روی استخدام شوی، می گویند بفرما بشین پشت این میز بشو میرزای ما! تازه اگر نگویند مدرک ات را بذار در کوزه آب اش را بخور...

پس سواد با فایده داریم و سواد کم فایده داریم.

اصن چی می خواستم بگم افتادم رو دورِ روده درازی؟!...

آهان! امروز می خواهم چند کلمه ای در مورد آقای خمینیِ با سواد که با سواد ترین رهبر کشور ایران، از زمان هخامنشیان به این طرف بوده، و محمدرضا شاه بی سواد و بی دیپلم متوسطه بنویسم.

خب. محمد رضا شاه اصولا نباس موضوع صحبت ما باشد چون اصلا دیپلم ندارد لذا یک بی سوادِ تمام عیار است. امروز دارندگان لیسانس می شوند آبدارچی! شما تصور کن یک نفر زیر دیپلم می تواند چه چیز بشود؟

اما نازنین خمینی ما که با سواد ترین رهبر ایران زمین از زمان هخامنشیان به این طرف است، سوادش واقعا کاربردی بود. نه این که بنشیند چیزی یاد بگیرد که نه به درد دنیای آدم بخورد و نه آخرت اش.

من الان در اینجا یک برگ از سواد ایشان، ببخشید از کتاب مستطاب «تحریر الوسیله»ی ایشان را قرار می دهم تا خودتان بخوانید و به حرف من که می گویم سواد او کاربردی بود ایمان بیاورید. چرا تصویر نوشته ی او را می آورم؟ چون اگر من همینجوری برای شما موضوع را نقل کنم، یقینا باور نخواهید کرد که این همه «سواد» از ذهن ایشان تراوش کرده باشد:

9FBE0DFB-8529-416A-ADC6-2BE9B56B96E7.jpeg

ورق را که دیدید، یک بار هم به صورت تایپی اینجا می نویسم که قشنگ کیفیت «سواد»ِ با سواد ترین رهبر دو هزار و خرده ای سال گذشته ی ایران را متوجه شوید:
«مسأله ۱۲ ـ نزدیکی با زوجه قبل از تمام شدن نُه سال جایز نیست ـ نکاحش دائمی باشد یا منقطع ـ و اما سایر لذت ها مانند لمس نمودن با شهوت و بغل گرفتن و تفخیذ [مالاندنِ آلت جنسی ولی دخول نکردن] او حتی در شیرخوار، اشکالی ندارد. و اگر با او قبل از نُه سالگی نزدیکی کند و او را افضا ننماید بنابر اقوی چیزی بر او نیست مگر گناه. و اگر او را افضا کند؛ به این که راه بول و حیض، یا راه حیض و غائط او را یکی نماید، برای همیشه نزدیکی با آن زن بر وی حرام است، لیکن در صورت دوم (که راه حیض و غائط یکی شود) مبنی بر احتیاط (واجب) است.»

اما شاه بی سواد، شاه بدبخت، شاه مفلوک، شاه زیر دیپلم... چه بگویم که نگفتنم بهتر است... حالا دو سه تا زبان را مثل بلبل حرف می زد و می فهمید که سواد نیست. بلند کردن و نشاندن هواپیما و هلیکوپتر که سواد نیست. نتیجه ی بی سوادی او هم بشود، سر افراز کردن مردم یک کشور در سراسر جهان... بشود انقلاب شاه و مردم و فرستادن سپاه دانش و سپاه بهداشت به روستا ها... بشود دادن حق رای به زنان... بشود رساندن زن به مقام وزارت آموزش و پرورش...

نچ نچ نچ... سواد آن است که آدم بداند با بچه ی شیرخواره می تواند تفخیذ کند یا نکند و اگر اشتباهی دخول کرد و زد فلان و بهمان نوزاد را یکی کرد، چه خاکی بر سرش کند. از دکتر سروش بشنوید و بدانید که علم اصول اسلامی واقعا علم دشواری است که امام خمینی عزیز خیلی خوب آن را بلد بود...

آره عزیزم! تو هم برو سواد اسلامی بیاموز که نان و قدرت در این سواد است نه سوادی که امثال شاه می گفتند دارند و نداشتند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy