Wednesday, Mar 6, 2019

صفحه نخست » فرمانده سپاه: انقلاب جمعیت فقیر ایران را از ۵۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش داد

Jafari.jpgالعربیه - فرمانده کل سپاه پاسداران ایران با بیان اینکه نیمی از جمعیت این کشور پیش از پیروزی انقلاب زیر خط فقر قرار داشتند، اعلام کرد در حال حاضر فقط ۱۰ درصد مردم ایران زیر خط فقر قرار دارند.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷، سرلشکر محمدعلی جعفری در آیین اهدای جهیزیه در شیراز گفت: «یکی از مسائلی که تحت تاثیر تبلیغات دشمنان نادیده گرفته شده و کمتر از آن سخن به میان می‌آید، کاهش ۳۶ درصدی آمار فقر است. این آمارها به استناد بانک جهانی است».

وی افزود: «چهل سال زمان قابل توجهی است، اما اگر بخواهیم با پیشرفت‌های انجام شده در کشورهای در حال توسعه مقایسه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که آن کشورها زمان بیشتری برای توسعه در نظر گرفته‌اند».

جعفری با بیان اینکه شتاب رشد و پیشرفت در ایران بالاست، ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده آثار مثبت آنها قابل مشاهده می‌شود.

وی دلیل تامین جهیزیه محرومین و حداقل‌های جوانان، توسط سپاه را فشار زندگی، تحریم‌های دشمنان و نارسایی‌هایی که وجود دارد اعلام کرد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

گفتنی است، علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز طی یک اظهارنظر جمعیت فقیر ایران را پیش از انقلاب ۴۶ درصد اعلام کرده بود که پس از روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی به ۹ درصد در سال ۱۳۹۳ رسیده بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری ملت، شهاب نادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ایران، ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، پیش از آغاز بحران افزایش نرخ ارز و تورم شدید در ایران، با اشاره به وجود سونامی فقر در این کشور، وزارت رفاه وقت را متهم کرد برای اینکه نمره خود برابر سونامی فقر را بالا ببرد، نرخ آن را پایین کشید و معاون وزارتخانه آن، در مصاحبه با روزنامه اعتماد، خط فقر را ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد تا با این نرخ وزیر کار وقت تبدیل به قهرمان شود، این در حالی است که از نظر کارشناسان خط فقر دو و نیم میلیون تومان است. وی ۸۰ درصد از جامعه ایران را زیر خط فقر دانست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy