Wednesday, Mar 6, 2019

صفحه نخست » نتانیاهو: نیروى دریایى اسرائیل شاید علیه «قاچاق نفت ایران» اقدام کند

Netanyahoo.jpgالعربیه - بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه ۶ مارس هشدار داده که احتمال دارد نیروی دریایی ارتش این کشور علیه «قاچاق نفت ایران» که برای دور زدن تحریم‌های آمریکا صورت می‌گیرد، اقدام کند.

نتانیاهو که برای افسران فارغ التحصیل دانشکده نیروی دریایی اسرائیل در شهر حیفا سخنرانی می‌کرد، گفت: «ایران سعی می‌کند، تحریم‌ها را از طریق راه‌های قاچاق مخفیانه نفت از راه‌های دریایی دور بزند، بنابرین بر اساس این داده‌ها و تلاش‌های تهران، نیروی دریایی اسرائیل نقش مهم‌تری برای جلوگیری از اقدامات ایران ایفا خواهد کرد».

نتانیاهو افزود: «من از همه جامعه بین المللی می‌خواهم که به هر نحوی جلوی تلاش‌های ایران برای دور زدن تحریم‌ها از راه دریا یا راه‌های دیگر را بگیرد».

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، سال گذشته، از توافق هسته‌ای غرب با ایران خارج شد و پس از چند ماه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به خصوص در بخش صادرات نفت این کشور به اجرا درآورد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

از سوی دیگر عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، گفته است که کشورش امیدوار است، کشورهای اروپایی ساز و کار جایگزین تحریم‌های آمریکا برای فروش نفت ایران را طی دو هفته آینده یعنی تا پایان سال جاری ایرانی را تکمیل کنند.

عراقچی افزود: «ایران اکنون تصویر واضحتری از مکانیزم جدید دارد و مدیر این مکانیزم جدید به زودی از تهران دیدن خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy