Wednesday, Mar 6, 2019

صفحه نخست » درگیرى زندانیان سیاسى زندان شیبان اهواز با مسئولان زندان

zendan_ahvaz.jpgروز یک شنبه ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۷؛ شمارى از زندانیان سیاسى زندان شیبان بند ۵ بعد از درگیرى با مسؤولین زندان توسط زندانبانان در حیاط زندان شکنجه شدند. سه نفر از زندانیان وضعیت آنها وخیم و به بیمارستان منتقل شدند.

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر از اهواز؛ بعد از اعتراضات اخیر زندانیان سیاسى/امنیتى و اعتصاب غذاى آنها در اعتراض به عدم تفکیک جرائم، مسؤولین زندان شیبان، زندانیان دیگر جرائم را از زندانیان سیاسى به بند ۸ منتقل کردند و زندانیان سیاسى را فقط در بند ۴، ۵ گذشتند اما در بین آنها تعداد کمى از زندانیان دیگر جرائم گذاشتند که روز یکشنبه این افراد با زندانیان سیاسى درگیر مى شوند.

منابع مطلع مى گویند: در هنگام درگیرى مسؤولین زندان از جمله سخاوت رئیس زندان، لاله زاری، زارع، ذولفقاری وسید حمید موسوی در صحنه حاضر شدند و با زندانیان سیاسى درگیر مى شوند که به دلیل مقاومت زندانیان سیاسى، مسؤولین زندان مجبور به فرار مى شوند. بعد از درگیرى، نیروهاى امنیتى به بند ۵ هجوم آورده و ۱۲ نفر از زندانیان را در محوطه زندان شکنجه مى کنند، و پس از شکنجه به انفرادی منتقل شده‌اند.

از بین زندانیان شکنجه شده، وضعیت ۳ نفر آنها خیلى وخیم است و به بیمارستان منتقل شده‌اند. زندانیان منتقل شده به بیمارستان در اثر شکنجه: عبدالرزاق عبیداوی از اهالى حمیدیه، شبیب سواری از اهالى کوى علوى (حى الثوره) وامیر معاوی از اهالى ملاشیه.

شایان ذکر است که از روز یکشنبه ۱۲ اسفند ماه تا امروز زندانیان بند ۴ و ۵ از تماس با خانواده‌ها ممنوع شده‌اند.

زندانیان از تمام شهروندان درخواست مى کنند که با سازمان زندانها در تهران تماس گرفته واین وضعیت بغرنج زندانیان زندان شیبان را گزارش دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy