Monday, Mar 11, 2019

صفحه نخست » واکنش دفتر نشر آثار خامنه‌ای به مجازات خواندن مطالعه اجباری کتاب رهبری

ghadiani.jpgواکنش دفتر نشر آثار خامنه‌ای به حکم دادگاه ابوالفضل قدیانی

ایسنا ـ علی عسگری عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در واکنش به حکم دادگاه ابوالفضل قدیانی مبنی بر مطالعه و رونویسی از برخی کتاب‌های مرتبط با رهبر انقلاب گفت: انتشار آثار مرتبط با رهبر معظم انقلاب برای آشنایی با رأی و اندیشه و نیز زندگی و سیره اخلاقی و اجتماعی معظم‌له است و بکارگیری آن به عنوان مجازات یک مجرم، بدسلیقگی است.

وی افزود: دفتر تنظیم و نشر آثار رهبر معظم انقلاب هیچ توصیه ای به دادگاه هاجهت مطالعه اجباری آثار رهبر انقلاب توسط محکومان ندارد و این کار را مغایر با اثربخشی‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌روح‌کار‌‌‌فرهنگی‌می‌داند.

گفتنی است، در پی اثبات مجرمیت ابوالفضل قدیانی، قاضی شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی، وی را علاوه بر مجازات حبس، به مطالعه و رونویسی سه کتاب «حکایت زمستان» از سعید عاکف، «داستان سیستان»(سفرنامه رهبرانقلاب به سیستان‌وبلوچستان) از رضا امیرخانی و «دشمن‌شناسی»که گردآوری سخنان رهبرانقلاب توسط مؤسسه حفظ و نشر آثار معظم‌له است، محکوم کرده است.

***

قدیانی، از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، در زمان حکومت پهلوی نیز فعالیت سیاسی داشت و در آن دوران هم زندانی و شکنجه شده بود.

ابوالفضل قدیانی، پیشتر در سال 1390خطاب به رهبر ایران در نامه‌ای نوشته بود که از زندان اوین فریاد برمی آورد و اعلام می‌کند که او و امثال او که در راه پیروزی انقلاب ایران جان، مال و آزادی خویش را گذاشتند برای این نبود که علی خامنه‌ای سه دهه بعد بر کشور سلطنت کند. چه تفاوتی بین علی خامنه‌ای و حسنی مبارک یا سرهنگ قذافی وجود دارد؟ چرا استبداد در مصر و لیبی نامبارک و مذموم است و در ایران و سوریه ستودنی است؟ وی در جلسه دادگاهی که در تاریخ 29 فروردین 1391 برای رسیدگی به اتهامات وارده در این زمینه تشکیل شده بود مجدداً عقایدی را که در نامه منعکس کرده بود را به زبان آورد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy