Monday, Mar 11, 2019

صفحه نخست » آیت الله آملی لاریجانی: گفتند دخترم جاسوس است، وقتی جایی می‌رفت می‌گفتند از زندان آزاد شدی؟

sadegh_031119.jpgرئیس سابق دستگاه قضا با ارائه گزارشی از عملکرد 10 ساله قوه قضاییه، مهمترین سرمایه این قوه را عزم مسئولان برای مبارزه با فساد دانست و گفت: گاهی یک قاضی در ایران روزانه به 5 یا 6 پرونده رسیدگی می کند در حالی که در کشورهای اروپایی روزی یا دو روزی یک پرونده است.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله صادق آملی لاریجانی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید قوه قضاییه گفت: سیاه نمایی فراوان از عملکرد قوه قضاییه کار نادرستی است. برخی از فساد سیستماتیک سخن می گویند و این گونه استدلال می کنند که سیستمی می خواهد فساد را بررسی کند که خودش دچار فساد است و به کار بردن چنین اصطلاحی درست نیست.

مغالطه و سیاه نمایی در آمار پرونده های دادگستری
وی با اشاره به سیاه نمایی علیه دستگاه قضایی از سوی دشمنان خارجی و برخی افراد در داخل کشور گفت: بعضی مسئله کثرت پرونده‌ها را به عنوان شاهدی برای سیاه نمایی عنوان می کنند در حالی که این افراد به مغالطه می‌پردازند. چون افزایش پرونده‌ها ساخته درون قوه نیست بلکه سرریز مشکلات سایر دستگاه‌های بیرون از آن است.

آملی لاریجانی افزود: تعداد پرونده‌ها دلیل آن است که مردم امید معقولی به دستگاه قضا دارند که به آن مراجعه می‌کنند. گفته می شود برخی ناچار هستند که به محکمه مراجعه می کنند ولی در پاسخ باید گفت اگر این افراد امید نداشتند، به دادگاه مراجعه نمی کردند.

وی اضافه کرد: برخی دیگر نیز مغالطه می‌کنند که ۱۷ میلیون پرونده یعنی هر پرونده دو طرف دارد که در واقع۳۴ میلیون خانواده را شامل می شود در حالی که این محاسبه نیز اشتباه است. چون گاهی یک پرونده در چندین جا ثبت می شود و هر رجوع یک پرونده تلقی می شود. مثلا گاهی پرونده به دلیل نقص دوباره بررسی می شود یا گاهی به دادسرا ارجاع داده می شود یا اعاده دادرسی صورت می گیرد و به همین دلیل یک پرونده ممکن است چند مرحله را طی کند.

تخریب گسترده مسئولان قضایی
رئیس سابق قوه قضاییه گفت: تخریب گسترده علیه قوه و مسئولان قضایی شایسته نبود و به آقای رئیسی سفارش می کنم که در این زمینه باید صبر داشته باشد و کمر همت را ببندد و به خدا توکل کند. گاهی دشمن بیرونی شایعه درست می کند و جاهل درونی هم آن را پخش می کند.

وی افزود: گفتند دختر رئیس قوه جاسوس است. ما که به این مسائل عادت کرده ایم ولی به دخترم می گفتند «مرخصی گرفته ای یا از زندان آزاد شده ای» من هم که 63 حساب بانکی ندارم.

آملی لاریجانی اضافه کرد: شخصی به خاطر شایعات از من حلالیت طلبید و من گفتم که عهده کرده ام کسی را که تهمت بزند، نبخشم و کسی را هم که بشنود و سکوت کند حلال نکنم. از مدیران خدوم هم انتظار دارم تا در جلسه ای که افترا زده می شود، سکوت نکنند.

وی بخشی از عملیات روانی دشمن را برای آسیب زدن به نظام دانست و گفت: برخی دستگاه های عالی آمریکا ادعای حقوق بشری می کنند و اتهامات منافقان را علیه جمهوری اسلامی ایران فهرست می کنند.

با تمام وجود برای استقلال قاضی جنگیدم
آملی لاریجانی گفت: استقلال دستگاه قضایی بر همه واجب است و من در این 10 سال با تمام وجود برای استقلال قاضی جنگیدم. چه روزها و شب هایی را در بی قراری برای دفاع از دستگاه قضایی نگذراندم. افراد صاحب نفوذ فشار آوردند ولی ایستادگی کردیم.

وی افزود: افتخار می کنم که به هیچ قاضی الزام نکردم مگر اینکه مشورت دادم ولی چه تهمت ها زدند و گفتند «بی دادگاه فلانی» یا «دادگاه فرمایشی فلانی». با این حال از هیچ قاضی نخواستم که حکم یا قراری صادر کند و اگر کسی در این زمینه ادعایی دارد حاضرم اثبات کنم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy