Thursday, Mar 21, 2019

صفحه نخست » محمدعلی طاهری، به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد

mohammadali_taheri.jpgخبرگزاری هرانا - محمدعلی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه و زندانی محبوس در زندان اوین، شب گذشته و در آستانه سال جدید به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۲۸ اسفندماه ۹۷، محمدعلی طاهری، زندانی محبوس در زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

محمد‌علی طاهری بنیانگذار «عرفان کیهانی» یا حلقه در ایران که در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ بازداشت شده بود، در مرتبه نخست، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شد. این حکم در دیوان عالی کشور نقض و پرونده به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده به عنوان شعبه هم‌عرض ارجاع شد. این شعبه نیز طاهری را به اعدام محکوم کرد اما دیوان عالی کشور، بار دیگر حکم صادره را نقض کرد تا پرونده مجدداً در دادگاه هم‌عرض بررسی شود.

پرونده بنیانگذار عرفان حلقه برای مرتبه سوم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی مورد بررسی قرار گرفت که این بار دادگاه وی را به اتهام "توهین به مقدسات"، "مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران"، "ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع"، "استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس) " و "ضالّه بودن کتب و آثار" به پنج سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد.

در حالی که طاهری نزدیک به دو سال بیشتر از محکومیت ۵ ساله خود را در زندان سپری کرده بود در اسفندماه سال ۹۶ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران مجددا به اتهام افساد فی الارض به پنج سال حبس دیگر محکوم شد و این حکم نیز در مردادماه سال جاری به تائید دیوان عالی کشور رسید.

گفتنی است در تاریخ ۵ آذرماه، درخواست اعاده دادرسی وی توسط شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور رد و به وکلای وی ابلاغ شد.

لازم به ذکر است رئیس قوه قضاییه در خصوص شرایط اعطای مرخصی زندانیان در ایام عید نوروز ۱۳۹۸ اخیرا بخشنامه‌ای به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور ابلاغ کرد و شرایط افرادی که مشمول این مرخصی‌ها می‌شوند یا از آن محروم هستند را توضیح داد. زندانیان متهم به اقدام علیه امنیت کشور که شامل عمده زندانیان سیاسی می‌شود، از این مرخصی‌ها محروم شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy