Saturday, Mar 23, 2019

صفحه نخست » بلندترین برج جهان در دبی به تصویر نخست‌وزیر محجبه نیوزلند مزین شد

العربیه - به منظور قدردانی از خانم جاسدینا آردرن، تصویر کلمه «سلام» در بالای عکس نخست‌وزیر نیوزلند در حالی که حجاب روی سر دارد و یکی از بازماندگان حوادث خونبار مسجد نور در منطقه کرایست چرچ این کشور را در آغوش گرفته، روی برج خلیفه، بلندترین برج جهان در دبی نقش بست.

در حوادث خونبار روز جمعه 15 مارس 2019 در دو مسجد نیوزلند 50 نمازگزار از جمله چند کودک کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. نخست‌وزیر نیوزلند در حالی که حجاب بر سر داشت در مراسم تشییع قربانیان این حادثه حضور یافت.

7e2479.jpgجاسدینا آردرن روز جمعه 22 مارس با حجاب در میان مسلمانانی که برای ادای نماز جمعه و تشییع جنازه قربانیان آمده بودند، حضور یافت. روز پنج‌شنبه فراخوانی در نیوزلند منتشر شد که از مردم این کشور می‌خواست برای ابراز همبستگی با مسلمانان این کشور، حجاب بر سر کنند.

در اقدامی بی‌سابقه مقامات نیوزلند اجازه پخش اذان در سرتاسر این کشور را دادند و پس از آن دو دقیقه سکوت به احترام قربانیان کشتار دو مسجد منطقه کرایست چرچ اعلام شد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

پس از پخش اذان در سرتاسر کشور، هزاران نفر از جمله نخست‌وزیر نیوزلند و نجات‌یافتگان از این حادثه در پارک مقابل مسجد نور تجمع کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy