Tuesday, Mar 26, 2019

صفحه نخست » آمریکا ۲۵ شخص و نهاد «مرتبط با سپاه پاسداران» را تحریم کرد

us.jpgرادیو فردا - ایالات متحده روز سه‌شنبه ۶ فروردین شماری از اشخاص حقیقی و شرکت‌هایی در ایران، ترکیه و امارات متحده عربی را به فهرست تحریم‌های خود افزود و دلیل آن را انتقال میلیاردها دلار و یورو به سپاه پاسداران عنوان کرد.

بر اساس اطلاعیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، این تحریم‌ها شامل ۲۵ شخص و نهاد می‌شود از جمله شرکت‌هایی صوری در سه کشور یادشده که با سپاه پاسداران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در ارتباطند.

در فهرست تحریم‌ها همچنین نام چندین بانک و موسسه اقتصادی نیز آمده است، مانند بانک انصار، صرافی اطلس و شرکت ایرانیان اطلس.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در این باره اظهار داشت: «ما شبکه بزرگی از شرکت‌های صوری و اشخاص حقیقی در ایران، ترکیه و امارات متحده عربی را هدف قرار داده‌ایم تا نقشه‌ای را که ایران به واسطه آن به طور غیرقانونی به نقل و انتقال میلیاردها دلار پول اقدام کرده است، به هم بزنیم.»

آقای منوچین سپس عنوان کرد که سپاه پاسداران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران همچنان در صددند تا با گریز از تحریم‌ها به حکومت ایران برای تامین مالی تروریسم و بی‌ثبات کردن خاورمیانه کمک کنند.

با خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای وین، ایران هدف تحریم‌های گسترده‌ واشینگتن قرار گرفته است. این تحریم‌ها همچنین شامل سپاه پاسداران و شاخه برون‌مرزی آن، نیروی قدس، می‌شود تا ایران امکان تامین مالی عملیات‌های برون‌مرزی خود را نداشته باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy