Thursday, Mar 28, 2019

صفحه نخست » هشدار سازمان مدیریت بحران به ساکنان نیمه غربی ایران

seil2.jpgرئیس سازمان مدیریت بحران ایران در مورد بارش‌های شدید روز شنبه در نیمه غربی و جنوب غربی ایران هشدار داد.

اسپوتنیک -- سیل که یکی از مخرب ترین بلایای طبیعی است که آثار مخرب آن همچون گردباد، زلزله و آتشفشان تا سالها به جای میماند. بارندگی‌های بی‌سابقه در ایران طی چند روز گذشته مناطق بسیار وسیعی در این کشور را زیر آب برده و در استان‌های گلستان، فارس، مازندران، لرستان، خوزستان خسارات انسانی و مالی فراوانی برجای گذاشته است.

اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره حوادث اخیر در ایران در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: بر اساس اطلاعات داده شده توسط سازمان هوا شناسی به ستاد بحران، سامانه‌ی بارشی جدیدی از بعد از ظهر شنبه، دهم فروردین ماه وارد کشور می‌شود و طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه در نیمه‌ی غربی و جنوب غربی کشور فعال خواهد بودکه شامل استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری می‌باشد.

معاون وزیر کشور ایران گفت: با توجه به سیلاب‌ها و بارش‌های اخیر و حجم عظیم اثر بخشی سامانه‌ی مذکور از هموطنان خواهشمندیم دقت لازم را بعمل آورند و از طریق سامانه‌های اطلاع رسانی معتبر نظیر سایت سازمان مدیریت بحران و رسانه‌ی ملی پیگیری وتوجه لازم را به عمل آورند.

وی در ادامه افزود: سازمان مدیریت بحران، توصیه‌های لازم را به سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط با مدیریت منابع آب اظهار داشته و از آنها خواسته تا اقدامات لزم در جهت کاهش خطرات ناشی از سیل و حفظ ایمنی را به عمل آورند.

معاون وزیر کشور ایران در ادامه عنوان کرد، بارندگی‌ها و سیلاب‌های اخیر موجب آسیب رسیدن به منازل مسکونی، تاسیسات زیر بنایی و مناطق و بخش هایکشاورزی در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، فارس و تعدادی از دیگر استان‌ها شده که برای جبران خسارات مذکور اعتبارات مورد نیاز به هیات وزیران ارسال شده که پس از تصویب در اختیار شورای هماهنگی مدیریت بحران استان‌ها و بنیاد مسکن انقلب اسلامی قرار می‌گیرد تا هزینه شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران ایران در ادامه به خبرنگار اسپوتنیک گفت: هیئتی را به ریاست آقای بهنام سعیدی، معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران به استان فارس اعزام کردیم تا گزارشی از مناطق سیل زده تهیه کرده و هزینه‌های لازم را بر آورد کنند.

وی افزود: اعتبارات در خواستی از هیئت وزیران جهت بازسازی مناطق سیل زده علی الحساب بوده و طی بررسی‌های دقیق تر قابل بازبینی خواهد بود.

اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور در ادامه گفت: بیشترین آسیب ناشی از سیلب‌های اخیر متوجه استان گلستان بوده به گونه‌ای که حدود۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان آسیب دیده و حدود ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی دچار خسارت‌های اساسی شده‌اند.

وی در ادامه گفت تسهیلات درخواستی در قالب کمک‌های بلاعوض به سیل زدگان داده می‌شود و کمک‌های بلاعوض معیشتی هم به هموطنان این مناطق عرضه خواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy