Sunday, Mar 31, 2019

صفحه نخست » خطر سقوط دولت بریتانیا را تهدید می‌کند

C478C365-B7E4-474D-820F-9C9EF271F917.jpegالعربیه فارسی

روزنامه بریتانیایی «ساندی تایمز»گزارش داد که خطر سقوط دولت ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا را تهدید می‌کند چرا که بر پایه سیاستی که خانم می طی روزهای آینده اتخاذ خواهد کرد، احتمال استعفای وزریا مخالف و موافق خروج از اتحادیه اروپی وجود دارد.

بنا بر این گزارش، چنانچه ترزا می به سوی خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق پیش برود شش وزیر مخالف خروج استعفا خواهند کرد.در صورتی که ترزا می با وحدت گمرکی با اتحادیه اروپا موافقت کرده و برای تعویق خروج تلاش کند، در این صورت وزرای موافق با خروج از اتحادیه استعفا خواهند کرد.

نمایندگان پارلمان بریتانیا روز جمعه برای سومین بار با توافق خروج از اتحادیه اروپا که ترزا می در مذاکره با سران اتحادیه به دست آورده بود، مخالفت کرد.بدین ترتیب احتمال دارد که بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود یا روند خروج برای مدت زمان طولانی به تعویق بیافتند.

نمایندگان پارلمان بریتانیا با ۳۴۴ رای مخالف در برابر ۲۸۶ رای موافق، با توافقی که ترزا می سال گذشته بر سر آن با رهبران اتحادیه اروپا مذاکره کرده بود، مخالفت کردند.

از سویی دونالد توسک رئیس شورای اروپا خواستار برگزاری نشست استثنایی سران اتحادیه اروپا در روز 10آوریل شد.

توسک در توئیتی نوشت: «با توجه به مخالفت توافق خروج از سوی مجلس عوام بریتانیا، تصمیم گرفتم برای برگزاری نشست در روز دهم آوریل برای بحث بر سر مساله فراخوان بدهم».

ضرب‌الاجلی که اتحادیه اروپا برای خروج بریتانیا مشخص کرده بود، ۱۲ آوریل بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy