Tuesday, Apr 2, 2019

صفحه نخست » پومپئو به حریری: ایران و حزب‌الله کارگاه سری ساخت موشک در لبنان احداث کرده‌اند

Hariri_Pompeo.jpgالعربیه - شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل دوشنبه ۱ آوریل گزارش داد که مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا در جریان دیدار ۱۰ روز پیش خود با سعد حریری نخست‌وزیر لبنان در بیروت به او هشدار داد که ایران و حزب‌الله یک کارگاه سری برای تولید موشک‌های پیشرفته در خاک لبنان احداث کرده‌اند.

حدود دو هفته پیش پومپئو به اسرائیل رفته بود و در جریان این سفر دو بار با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. به گفته یک منبع آمریکایی، نتانیاهو گزارش‌هایی اطلاعاتی در اختیار پومپئو قرار داد که نشان می‌دهد ایران و اسرائیل، کارگاه سری جدیدی برای تولید موشک‌های پیشرفته در لبنان احداث کرده‌اند.

این گزارش می‌گوید که سپتامبر گذشته نتانیاهو در سخنانی در مجمع عموی سازمان ملل متحد، درباره وجود دو کارگاه ساخت موشک در لبنان سخن گفت که پس از سخنرانی، حزب‌الله این دو کارگاه را بست.

پومپئو پس از اسرائیل به بیروت پایتخت لبنان رفت. منبع آمریکایی می‌گوید که پومپئو در دیدار با حریری، به او هشدار داد که وجود کارگاه موشک‌های وابسته به ایران و حزب‌الله، می‌تواند تهدیدی برای امنیت لبنان باشد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

به گفته این منبع: «پومپئو به مسئولان بلندپایه در بیروت گفت که حزب‌الله اقدام‌هایی در لبنان انجام می‌دهد که می‌تواند به تشدید تنش با اسرائیل بیانجامد».

برپایه این گزارش، وزیر امور خارجه آمریکا به مسئولان لبنانی گفته است: «از تمام اطلاعاتی که درباره کارگاه موشک به دست آوردیم، اطمینان حاصل کردیم».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy