Tuesday, Apr 2, 2019

صفحه نخست » روزی که مسعود بهنود سنگ روی یخ شد

behnood_040218.jpgسایت دماوند - گفته های خبرساز مسعود بهنود، همکار تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی پایان ندارد. هرچند در آخرین نمونه، تعدادی از کاربران توییتر فارسی، به نحوی جعلیات او را افشا کردند که بهنود از پاسخ باز ماند و به عنوان آخرین حربه، کاربران منتقد را بلاک کرد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که آقای بهنود در توییتر خود عکسی از رضا شاه را در کنار آتاترک منتشر کرد و سپس پرسید:

چرا آن‌گونه که ترک‌های ترکیه قدردان آتاترک هستند، همه گروه‌های سیاسی و مذهبی ایران قدردان رضاشاه نیستند؟

233806.jpg

این توییت آقای بهنود با تعجب و واکنش کاربران توییتر روبرو شد. اما یکی از آنها به نام محسن عابدینی، مستقیم سر اصل مطلب رفت و خطاب به این همکار بی‌بی‌سی فارسی نوشت: «چه جفاکار بودید شما روشنفکران در حقش ۴۰ سال پیش».

این سخن تیز، پاسخ فوری آقای بهنود را به دنبال داشت که مانند موارد مشابه گذشته، حاشا کردن این مسئله از اساس بود.

بهنود در پاسخ گفت: «این یک اتهام جدید است. چهل سال پیش به فرض این که من مدعی روشنفکری باشم که نیستم، کسی کاری به رضا شاه نداشت و چیزی درباره‌اش ننوشت. من هم پنج سال بعد از رضا شاه زاده شدم. اما اگر اتهام دیگری دارید لطفاً بعد از کمی مطالعه بفرمایید.»

IMG_20190401.jpg

در حالیکه بهنود با قاطعیت عجیبی هرگونه قلم زدن علیه رضا شاه را رد کرد، کاربری به نام م.ر.رضا با انتشار یک سند، او را سنگ روی یخ کرد و یک بار دیگر "جعلیات" بی‌پایان بهنود را پیش چشم مخاطبان آورد.

مطالب بیشتر در سایت دماوند

او ابتدا «اتهام» زدن به بهنود را رد کرد و با نام بردن از بهنود به عنوان «پیشقراول دادن نسبت ناروا به رضا شاه»، تصویری از یک مقاله او در شماره ۱۰ فروردین نشریه تهران مصور را منتشر کرد.

11.jpgمقاله‌ای که بهنود در بخشی از آن نوشته بود: «‏‎‎ما بارها و بارها از پدرانمان پرسیدیم کجا بودید؟ چه‌طور وقتی مردی چون احمد شاه را که شاید تنها و نخستین پادشاه عادل در تاریخ ایران بود، ببرند و آن سفاک (پدر = رضا شاه) را بیاورند.»

22.jpg

به دنبال این افشاگری، آقای بهنود بدون توضیح کاربر منتقد را بلاک کرد.

در برابر، برخی کاربران هم با استفاده از هشتگ #سلطان_دروغ به نقد او پرداختند.

در همین زمینه:

mb.jpg



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy