Tuesday, Apr 2, 2019

صفحه نخست » بازداشت روزنامه نگار عراقی در سوئد به اتهام جاسوسی علیه مخالفان جمهوری اسلامی

sweden_040119.jpgرادیو پیام اسرائیل - روزنامه بریتانیایی دیلی تلگراف نوشت که پلیس سوئد یک فرد عراقی را به اتهام همکاری با حکومت اسلامی ایران برای جاسوسی علیه سازمان‌های اپوزیسیون ایرانی در شمال اروپا، بازداشت کردند.

در گزارش‌های پیشین گفته شده بود که حکومت اسلامی ایران برای کشتن مخالفان خود در دانمارک، هلند، آلمان، فرانسه و برخی کشورهای دیگر از عوامل جاسوسی استفاده کرده است.

به دنبال انتشار این اتهامات، درچارچوب اقدامات دفاعی و اعتراضات کشورهای اروپایی، قرار شده بود که یک رشته تحریم‌های تازه علیه رژیم ایران از جانب اتحادیه اروپا برقرار گردد.

این روزنامه‌نگار عراقی در استکهلم پایتخت سوئد بازداشت شده است.

روزنامه بریتانیایی دیلی تلگراف نوشت که این فرد عراقی مأمور شده بود که درباره فعالیت گروهی که خود را "آزادی الاحواز" می‌نامد به گردآوری اطلاعات بپردازد.

پلیس دانمارک به جریان پی برد و به درخواست دولت دانمارک این روزنامه نگار عراقی در سوئد بازداشت گردید. گروه «الاحواز» مقر آن بیشتر در دانمارک است.

در گزارش‌های پیشین گفته شده بود که اطلاعاتی که اسرائیل در اختیار کشورهای غرب اروپا قرار داده است، یکی از منابع مورد استفاده برای شناسایی و بازداشت ماموران حکومت اسلامی ایران در انجام عملیات تروریستی در آن کشورها بوده است.

دیلی تلگراف در گزارش خود نوشت یک دادگاه سوئد حکم داده است که این فرد مظنون عراقی باید تا پایان تحقیقات پلیس سوئد در بازداشت به سر برد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy