Friday, Apr 5, 2019

صفحه نخست » از علی جوانمردی تا گروه فرشگرد، دیدار گروهی از ایرانیان با برایان هوک در مهمانی نوروزی وزارت خارجه آمریکا

hoock_homayon.jpgامروز نما - وزارت خارجه آمریکا به مناسبت نوروز مهمانی با‌ حضور آمریکاییان ایرانی تبار برگزار کرد. در این جشن که بعد از ظهر روز چهارشنبه در واشنگتن دی سی برگزار شد، ایرانی آمریکایی‌های دعوت شده از ایالت‌های کالیفرنیا تا تگزاس و از نیویورک تا ماساچوست گرد هم آمده بودند.

این مهمانی نوروزی، به دعوت میشل گایدا، معاون وزارت خارجه آمریکا در امور دیپلماسی عمومی، و برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، انجام گرفت.

اندرو پیک، معاون مدیرکل وزارت خارجه در امور ایران و عراق، پس از سخنانی کوتاه از برایان هوک خواست چند کلامی با حاضران صحبت کند.

برایان هوک گفت: «گردهمایی‌های این گونه شاهدی است بر موفقیت ایرانیان در خارج از کشورشان و این را هر کجا که با آن‌ها ملاقات کرده‌ام از کالیفرنیا تا نیویورک و مونیخ و دوبی دیده‌ایم. این روحیه‌ای بسیار امیدبخش است و حاکی از شور و عشق‌شان به این کشور بزرگ است.»

هوک با اشاره به قانون اساسی مشروطه در ایران افزود: «ایرانی‌ها دهه‌ها برای تحقق دولتی حقیقتا منتخب تلاش کرده‌اند ولی ۴ دهه گذشته متاسفانه انعکاسی از امیدها و آرزوهای مردم ایران نبوده است.»

مسئول پرونده ایران در وزارت خارجه آمریکا به آسیب‌های ناشی از سیل در سراسر ایران و مخالفت رژیم با پیشنهاد کمک آمریکا به مردم سیل زده به بهانه تحریم اشاره کرد و گفت: «مایه تاسف است که وزیر خارجه ایران سیل را هم سیاسی کند.»

برایان هوک یادآوری کرد: «رژیم ایران نمونه حکومتی است که سیاست خارجی را بر سیاست داخلی ارجح می‌داند.»

هوک در بخشی از صحبت‌اش به سنت سیزده بدر و بازگشت به طبیعت اشاره کرد و گفت: «باید من را برای فارسی حرف زدن‌ام ببخشید، من اهل ایالت آیوا هستم.»
برایان هوک پس از پایان سخنرانی‌اش با دقت و‌ حوصله به حرف‌های تک تک مهمان‌ها گوش داد.

از جمله دیگر اعضای وزارت خارجه آمریکا که در این مهمانی حضور داشتند می‌توان به دیوید فیشر، معاون دفتر امور ایران، دیوید پیمان، لیسا استیکنی، شروین حاجیلو و کیارش احفاد اشاره کرد.

برگزاری مهمانی نوروزی در کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما به یک سنت بدل شده بود. امسال هم صحبت هایی در این باره مطرح شد ولی به دلیل فشردگی برنامه‌های اجلاس ناتو در واشنگتن تصمیم گرفته شد این برنامه را وزارت خارجه آمریکا برگزار کند.

در این مهمانی چهره‌های آشنایی مانند علی رضا نادر، احمد باطبی، شهرام همایون، مریم معمارصادقی، نادر اسکویی، جیسون رضاییان، یگانه صالحی، محمود عنایت، حسین خرم، شروان فشندی، حسن داعی، بهمن معالی زاده، حمیده آرمیده، سیامک دهقان پور، مهتاب فرید، ستاره درخشش، علی جوانمردی، آرش اعلایی، آنتونی ونس و شماری از اعضای حزب مشروطه ایران از جمله خسرو اکمل، فواد پاشایی، خسرو بیت الهی، و بسیاری دیگر حضور داشتند.

***
شهرام همایون در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
«به دعوت وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا به واشنگتن آمده‌ام.
برنامه مفصلی بود. حدود ۷۰ ایرانی از طیف‌های مختلف. از رسانه‌های ایرانی مدیر صدای آمریکا و من.
در این برنامه حدود بیست دقیقه با برایان هوک بعد از سخنرانی او، گفتگو کردم.
اول، گفتم؛ ایکاش بجای تحریم‌ها، همین روش را، یعنی گفتگو با ایرانیان مخالف رژیم را ادامه دهید.
دوم، برای کمک رسانی به آسیب دیدگان حوادث اخیر ایرانی، با کمک ایرانیان چاره‌ای بیاندیشید و بالاخره در مورد نفوذ جمهوری اسلامی در اپوزیسیون خارج از کشور.
در هر سه مورد قول همکاری داد و یکی از دستیاران خود را مامور پی گیری کرد.
علاوه بر این قرار شد در ماه می‌به لس انجلس بیاید و بقیه ماجرا...

***
علی جوانمردی نیز در اینستاگرام با انتشار تصویری از خود و برایان هوک نوشت:
«برایان ھوک مسئول امور ایران در وزارت خارجە آمریکا در حاشیە مھمانی نوروزی وزارت خارجە. بە آقای ھوک گفتم از دید مردم ایران صداوسیمای جمھوری اسلامی کە عامل دروغ پراکنی برای حفظ نظام است، باید تحریم شود و سپاە پاسداران نیز در جریان سیل شھرھای ایران نشان داد کە امکاناتش فقط برای کمک بە گروھ ھای تروریستی است و در قبال مصیبت ھای مردم ایران مسئولیتی ندارد. به ھمین دلیل سپاە لازم است وارد لیست گروھ ھای تروریستی شود.

***
گروه فرشگرد نیز در اینستاگرام درباره این مراسم نوشت:

«روز چهارشنبه (۳ آوریل - ۱۴ فروردین) مهمانی نوروزی وزارت خارجه امریکا در شهر واشینگتن با حضور برایان هوک، نماینده ویژه امریکا در امور ایران برگزار شد. یکی از حاضران در این مهمانی شروان فشندی عضو #فرشگرد بود.

در جریان این مراسم، نماینده فرشگرد گزیده‌ای از برنامه‌ها، فعالیت‌ها، و سیاست‌های پیشنهادی فرشگرد را در قالب یک کتابچه به آقای هوک و دستیاران او ارائه کرد.

شروان فشندی هم‌چنین در مصاحبه‌ای کوتاه با سفارت مجازی امریکا در ایران که در روزهای آینده پخش می‌شود تاکید کرد که جمهوری اسلامی با ایران هم‌چون کشوری اشغال‌شده رفتار می‌کند.

او گفت: "فرقه تبهکار بر ایران حکومت نمی‌کند، بلکه آن را مصرف می‌کند. این اشغالگران با ایران هم‌چون خوان نعمت و غنیمتی رفتار می‌کنند که باید برای صدور تروریسم و جنگ‌افروزی غارت شود. آنها از حفظ ظاهر هم عاجزند و حتی نمی‌توانند وانمود کنند که ایرانی‌اند. نمونه‌اش همین پیام نوروزی رهبر جمهوری اسلامی که عاری از سفره هفت‌سین یا هر نشان و نماد نوروزی بود."»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy