Friday, Apr 5, 2019

صفحه نخست » سفارت پرتغال در تهران صدور ویزا به ایرانیان را متوقف کرد

portugal_040419.jpgبی بی سی - سفارت پرتغال در تهران اعلام کرده که بخش کنسولی این سفارتخانه صدور ویزا را متوقف کرده است. دلیلی برای این تصمیم اعلام نشده است.

کنسولگری سفارت پرتغال در اطلاعیه‌ای به تاریخ ششم فروردین ۱۳۹۸ خبر داد که "همه امور مربوط به روادید، تا اطلاع ثانوی متوقف شده است" اما رسانه‌های ایران این خبر را امروز ۱۶ فروردین منتشر کرده‌اند.

وی‌اف‌اس گلوبال "شریک مجاز بیرونی دفترهای دیپلماتیک" برای پردازش درخواست‌های ویزای پرتغال، در سایت خود اعلام کرده که رسیدگی به "درخواست ویزا فعلا متوقف شده و به محض دریافت اطلاعات جدید از سوی سفارت مبنی بر فعال شدن مجدد پروسه درخواست ویزا، از طریق ارسال ایمیل شما را مطلع خواهیم کرد."

این سایت از متقاضیان خواسته تا اطلاع ثانوی برای درخواست ویزا به کنسولگری پرتغال مراجعه نکنند.

رسانه‌های ایران بیست و یکم اسفند سال گذشته خبر دادند که سرنشینان یک موتورسیکلت "کارمند محلی ایرانی سفارت پرتغال" را در نزدیکی سفارت پرتغال هدف تیراندازی قرار دادند.

به گزارش فارس یکی از سرنشینان موتورسیکلت که نقاب بر سر داشته از موتور پیاده شده و با یک اسلحه بادی به کارمند محلی ایرانی سفارت تیراندازی کرده است.

فارس نوشت که علت این حادثه روشن نیست اما "براساس بررسی‌های اولیه این حادثه در پی اختلافات و خصومت شخصی با فرد مزبور رخ داده است." نتیجه تحقیقات در این باره اعلام نشده است.

مصدوم از ناحیه قفسه سینه هدف قرار گرفته بود اما حال او مساعد گزارش شد.

ماه پیش مصطفی کواکبیان، رئیس گروه دوستی ایران و پرتغال در مجلس ایران از ژولیو ویله‌لا مدیر کل امور کنسولی وزارت خارجه پرتغال خواسته بود صدور روادید برای شهروندان ایران آسان‌تر شود.

در این دیدار آقای ویله‌لا با اعلام آمادگی لیسبون برای توسعه همکاری در زمینه‌های تجاری، گردشگری و دانشگاهی، بر برقراری "یک سیستم بدون ویزا" برای سیاستمداران دو کشور که پاسپورت دیپلماتیک دارند تاکید کرده بود. در این دیدار ژوآئو ژوزه کورته رئال سفیر پرتغال در تهران هم حضور داشت.

پرتغال همچنان بر حمایت خود از برجام تاکید دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy