Friday, Apr 5, 2019

صفحه نخست » بیزینس اینسایدر: حکومت ایران مسئول مرگ ۶۰۰ سرباز آمریکایی در عراق است

us_soldats.jpgسایت تلویزیون ایران فردا - نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی به نقل از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) می‌نویسد حکومت ایران با حمایت مستقیم نظامی از گروههای مسلح زیر فرمان خود، مسول کشته شدن بیش از ۶۰۰ سرباز و افسر ارتش آمریکا در عراق بوده است.

به گفته پنتاگون، این رقم بیش از ۱۷ درصد کل تلفات انسانی حضور ارتش آمریکا در عراق در فاصله بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ میلادی را تشکیل می‌دهد و بیشتر از آمار جمع آوری شده قبلی می‌باشد.

در گزارش پنتاگون آمده است: «وزارت دفاع آمریکا به این آمار دست یافته است که در طول عملیات نظامی موسوم به آزادی عراق مرگ حداقل ۶۰۳ پرسنل نظامی ایالات متحده در نتیجه عملیات شبه نظامیان مورد حمایت حکومت ایران بوده است.»

به گفته دریادار شون رابرتسون سخنگوی پنتاگون «این تلفات در اثر انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای، مین گزاری، پرتاب خمپاره و نارنجک، تیراندازی و سایر عملیات مرگ آور نظامی صورت گرفته است».

مطالب بیشتر در سایت تلویزیون ایران فردا

روز سه شنبه گذشته نیز برایان هوک نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اعلام کرده بود که این آمار تلفات بر مبنای گزارشات محرمانه ارتش آمریکا تهیه شده و بیشتر از رقمی است که پیش از این محاسبه شده بود.

دولت آمریکا حکومت ایران را متهم می‌کند که با حمایت نظامی و مالی از شبه نظامیان شیعه در عراق قصد گسترش نفوذ سیاسی خود در این کشور و منطقه را دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy