Sunday, Apr 7, 2019

صفحه نخست » در این هنگامه نیستی، باران مهر باش و بر میهنت ببار!‏

040619A_top.jpg

فراخوان مشترک رسانه های اینترنتی اخبار روز، ایران امروز، کیهان لندن و گویا برای کمک به سیل زدگان ...

ایرنیان!‏
تندابه‌های خشم آسمان، زمین سوخته‌ی میهن را می‌روبند و جان‌های بی‌گناه را در موج‌های ‏سرکش خود فرو می‌کشند و چیزی جز مرگ و ویرانی و نیستی بر جای ‏نمی‌گذارند.‏

جهان، سرزمین نفرین‌شده ما را به دست فراموشی سپرده و مردم بی‌پناه ایران تنها ‏تماشاگر بر باد رفتن هست‌ و نیست خود شده‌اند. از ارس تا هیرمند و از ترکمن‌صحرا تا ‏خوزستان و لرستان سیل و تگرگ و توفان هر روز اندوهی نو بر کوه اندوه‌های مادرمان ‏ایرانزمین می‌افزایند و دردی نو بر دردهای بی‌شمارش می‌نهند. در جایی که قربانیان ‏زمین‌لرزه ثلاث باباجانی بخشی از همان اندک داشته‌های خود را برای هم‌میهنانشان در ‏ترکمن‌صحرا می‌فرستند و کودکان کار بخشی از درآمد ناچیز خود را به سیل‌زدگان ‏می‌بخشند، ما باید که چهره از شرم در خاک بپوشانیم، اگر به یاری ‏هم‌میهنان خود نشتابیم. ‏

از همین رو گروهی از رسانه‌های ایرانی بر آن شده‌اند تا در اقدامی هماهنگ، بخشی ‏ویژه در وبسایت‌های خود بگشایند و در این روزگار سخت همه توان خود را برای یاری‌رسانی به ‏قربانیان سیل بسیج کنند. این رسانه‌ها روز شنبه ششم آوریل (هفدهم فروردین) از ساعت ‏‏۸ صبح در بخش ویژه «همبستگی برای یاری‌رسانی به قربانیان سیل» تنها و تنها در این‌باره خواهند نوشت و پیشنهاد هم‌میهنان برای گردآوری کمک از سرتاسر جهان را همزمان و ‏هماهنگ بازتاب خواهند داد. همچنین گزارش برنامه‌های یاری‌رسانی، رسید دریافت این ‏کمک‌ها از سوی اِن‌جی‌اوهای ایرانی و شیوه هزینه کردن آنها نیز بازتاب خواهد ‏یافت. ‏

همه رسانه‌ها می‌توانند با افزودن نام و نشانی خود به این فهرست با این حرکت سراسری ‏همگام و همراه شوند. از شما می‌خواهیم اعلامیه یا پوستر برنامه جمع‌آوری کمک در شهر ‏یا کشورتان، گزارش این برنامه‌ها پس از اجرا با مبلغ جمع‌آوری شده، پیشنهاد برای اجرای ‏برنامه‌ها و اکسیون‌های دیگر، راه‌های رساندن کمک‌های گرد‌آوری شده به دست نیازمندان و ‏همچنین ایده‌های خود را همزمان به همه آدرس‌های زیر بفرستید. ‏

بیایید این فاجعه بزرگ را به مسابقه‌ای بزرگ و پرشور میان ایرانیانی که در چهار گوشه ‏جهان پراکنده شده‌اند بدل کنیم، مسابقه‌ای که تنها برنده آن مردم میهنمان خواهند بود.‏


...و ‏همچنین ایده‌های خود را همزمان به همه آدرس‌های زیر بفرستید (این رسانه‌ها از دریافت هرگونه کمک نقدی و غیرنقدی معذور هستند و هدف آنها از این فراخوان، تشویق همبستگی و بازتاب رسانه‌ای ابتکارات و کمک‌های شما به هموطنان سیل‌زده است


ایران فرزندان خود را فرا می‌خواند، ‏
باشد که به دست توانای شما خانه‌ای آباد و دلی شادمان شود...‏



● اخبار روز:
http://www.akhbar-rooz.com
info@akhbar-rooz.com

● ایران امروز:
http://www.iran-emrooz.net
eidtor@iran-emrooz.net

● کیهان لندن:
http://www.kayhan.london
info@kayhan.london

● خبرنامه گویا:
http://news.gooya.com
info@gooya.com

کمک گروه (NGO) غیردولتی احیا به هموطنان سیل زده

گروه احیا، متشکل از دو انجمن توان یاب به شماره ثبت 11203 و انجمن احیا به شماره ثبت11201، مطابق با اساسنامه خود، وظیفه دارد در حوادث غیرمترقبه به یاری مردم آسیب دیده بشتابد. همانگونه که در زلزله بم، آذربایجان و سرپل ذهاب حضوری فعال داشته است، هم اکنون نیز با توجه به اخذ مجوزهاي لازم از مراجع ذي صلاح (دادستاني كشور) اقدام به جمع آوري كمكهاي نقدي و غير نقدي به نفع افراد آسيب ديده سيل در استان لرستان و گلستان و ديگر شهرها می نماید.

از اين رو، در صورتي كه تمايل به كمك به همنوعان مان را داريد مي توانيد کمک های نقدی خود را از طریق هر یک از راه های زیر برای ما ارسال کنید.

1- پرداخت از طریق شماره حساب زیر در بانک ملی بنام انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی (احیا ارزش ها)
شماره کارت: 6037991899939460
شماره حساب: 0105669672002
شماره شبا:
IR390170000000105669672002

2- پرداخت آنلاین و بدون کارمزد از طریق قلک مجازی انجمن احیا با مراجعه به آدرس زیر
https://bahamta.com/c/38531-20961089

راه های ارتباط با گروه احیا:
آدرس موسسه: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خیابان کارگر شمالی، بعد از خیابان فرصت، کوچه جعفرزادگان، پلاک 2
تلفن موسسه: 021-66935533 و 021-66935537

***

کمک از طریق نهاد دولتی هلال احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: مردم استان برای کمک به هموطنان سیل زده می توانند از طریق شماره حساب 99999 در همه بانک ها به نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کمک های نقدی خود را برای سیل زدگان پرداخت کنند.

شهریاری افزود: علاوه بر شماره حساب فوق ، مردم نوعدوست استان می توانند با شماره گیری شماره *780*112# بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانکها با استفاده از رمز دوم کارت خود کمک های نقدی خود را بپردازند.

وی گفت: شماره کارت 6104337944449996 نزد بانک ملت نیز برای دریافت کمک های مردمی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همچنین گفت: صندوق های جمع آوری کمک های نقدی مردمی برای سیل زدگان نیز در 11 شعبه جمعیت هلال احمر و 18 پایگاه امداد نوروزی در استان آماده دریافت کمک های نقدی مردمی برای سیل زدگان است.

رئیس هلال احمر ایران می‌گوید تا دوشنبه ۱۹ فروردین ۶۵ میلیارد تومان کمک نقدی برای سیل‌زدگان، از سوی شهروندان به حساب این نهاد واریز شده، که رکورد کمک‌های نقدی زلزله کرمانشاه را «شکسته است».

علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر ایران، بامداد روز دوشنبه گفته است تا عصر روز یک‌شنبه، ۱۸ فروردین، مردم ۶۵ میلیارد تومان به حساب­‌های هلال احمر پول نقد واریز کردند و بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان «اقلام زیستی» در اختیار این سازمان قرار داده‌اند.

***

حمایت سیما بینا از اقدام مشترک رسانه ای برای کمک به سیل زدگان

بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو‌ عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
سیلی که ویرانی ده ها شهر و روستای ایران را در پی داشت و باعث آوارگی و بی خانمانی هزاران خانواده و مردم ایران شد، فقط اعضای جامعه ایران را اندوهگین نکرد، بلکه همه ی اعضای جامعه جهانی و بخصوص ایرانیان را در سراسر جهان دچار غم و شوکی بزرگ کرده است،
هموطنان عزیزم، امروز باید همه دست در دست دهیم و به هر شکلی که می‌توانیم و از هر راهی که امکان داریم به هموطنان عزیز سیل زده مان کمک کنیم .
خوشحالم که رسانه های فارسی زبان هم صدا و همزمان به یاری شتافتند و ایده ها و اشکال مختلف کمک رسانی به هموطنان عزیز سیل زده را نشر میدهند تا از این راه بتوان سرعت بیشتری به رساندن کمک به مردم نیازمند سیل زده کرد.
به هر حال هر نوع کمک و همدلی ما هر چند کوچک می‌تواند امیدی را در دلی زنده کند و جان بخشد
سیما بینا
***

حمایت هنرمند نقاش پردیس حسینی

از این سرای دردناک ناهمگون می نویسم....
سرزمینی را بی خردی بلعید و به تاراج بردند،
گوشه ای را آب برد،
گوشه ای را خاک خورد،
گوشه ای را برف و کولاک،
ما را سیلاب نادانی و بی دردی نمی گذاریم که ببلعد!
اینک به شور و عشق میهنم با بارش مهر ،تندی و خشم سیلاب تو را پاسخ خواهیم گفت و به پاسداشت مهرِ هم میهنانمان با شما همدرد و همسویم.
همدردی مرا پذیرا باشید و این ناچیز توانمندی ام را برای شما پیشکش میکنم.
(مبلغ فروش تعدادی از تابلوهای نگاره من به اضافه وجهی ناچیز پیشکش هموطنان دردمندم خواهد شد.)
با بوسه و مهر
#پردیس حسینی
هنرمند نگاره گر
paintings.jpg***

حمایت هنرمند طراح بهنام خاتمی

برسان باده که غم روی نمود ای ساقی
این شبیخون بلا باز چه بود ای ساقی
نخستین روزهای سال 98با درد بزرگ سیلی همراه شد که هموطنانمان را به سختی دچار کرد .دردی بزرگ و جانسوز که جان را به سطوح می آورد و هنر را به پریشانی دچار می سازد .اینک که هموطنانمان به ابتلایی سخت دچارند ،اگر هنر را به تمامی نثارشان کنیم ،چه ارزد؟ به امید آنکه شکوه مردمان ایران ،بر این درد نیز فائق آید.
من نیز به عنوان عضوی کوچک از جامعه ی بزرگ هنر ایران بر آن شدم تا آخرین اثر خوشنویسی ام را در اختیار عزیزان متولی یاری به سیل زدگان قرار دهم تا با هزینه ای که از فروش آن حاصل خواهد شد گامی هرچند کوچک وناچیز در این راه برداشته باشم .
مشخصات اثر:
شعر: زفروغ عشق باشد همه آب و رنگ هستی
نبود کسی که عاشق به جهان چه کار دارد
نوع خط :شکسته نستعلیق ،فضا سازی ،سیاه مشق و استفاده از مرکبهای ایرانی و آلمانی به رنگهای پرطاووسی ،سفید ،فیروزه ای ،نارنجی .
اثر در سایز 100*50و بر روی بوم اجرا شده است.
***
اقدام مشترک چهاررسانه ایرانی خارج از کشور از هم میهمان قربانی سیل و بی کفایتی حاکمانی که چهل سال است بجای بیابان زدایی، جنگل زدایی و مرتع زدایی کرده اند وایران را روز به روز در برابر بلایای طبیعی بی‌دفاع تر کرده اند کار ارزشمندی است که توجه هموطنان را به فاجعه ای که صدها هزار ایرانی را بی خانمان و خانواده های بسیاری راعزادارکرده دوچندان می‌کند.
علی کشتگر
***
بدین وسیله به اطلاع می رسانیم که این فراخوان را مدیریت سایت ایرانگلوبال نیز مورد حمایت قرار داده و کلیبی در این ارتباط منتشر کرده است
با احترام
کیانوش توکلی - مدیریت سایت ایرانگلوبال
***

سردبیر محترم سایت «خبرنامه گویا»

لطفا هفته‌نامه «ایرانیان»، چاپ واشنگتن، را هم شریک فراخوان مشترک رسانه ها برای کمک به سیل زدگان ایران کنید.

تقی مختار

مدیر و سردبیر هفته‌نامه ایرانیان»
***

همدردی نرگس محمدی با سیل‌زدگان از زندان اوین: ریشه این همه درد کجاست و برای علاج آن چه باید کرد؟

نرگس محمدی٫ نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر که اینک دوران محکومیت خود را در زندان می گذراند در پیامی با سیل زدگان ابراز همدردی کرد.

متن پیام نرگس محمدی به شرح زیر است:

سال جدید را در حالی شروع کردیم که تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان جان خود را بر اثر سیل از دست داده یا دچار خسارت ها و مرارت های طاقت فرسایی شده اند.

ای کاش می توانستم در خطه‌ای از سرزمین رنج کشیده ام، در لرستان، خوزستان یا گلستان در کنار خانواده ای دردمند بودم و در حد وسع و توانم یاریشان می کردم. چگونه می توان در سوگ از دست دادن هموطنان خود فقط تسلیتی گفت و چشم بر فاجعه فرو بست؟

به راستی گناه انسان هایی که به جای بهره مندی از بارش باران رحمت، به کام مرگ و نیستی و فلاکت کشیده شدند چه بود؟ فصل همدلی و یاری رسانی است، اما ریشه این همه درد کجاست و برای علاج آن چه باید کرد؟

ملتی که گاه در میان سیل چپاول ها و اختلاس ها به فقر، فلاکت و اعتیاد و فحشا کشیده می شود، گاه به زلزله ای زیر آوار می رود، گاه به سیلی به باد فنا می رود، قربانی چه سیاست ها و تدبیرها و سوءمدیریت هایی هستند؟

***

ضرورت ایجاد یک بنیاد دا یمی امداد رسانی به مردم ایران

افسانه خاکپور


ضمن حمایت از فراخوان چند رسانه خارج کشوربرای کمک به مردم سیل زده ایران که هر لحظه با نیستی دست بگریبانند یا تمامی هستی خود را ازکف داده و درمعرض خطرات جانی، سلامتی و مالی بسیارند، و برای کمک به زلزله زدگان سرپل ذهاب که هنوز سرپناهی نیافته اند و با هدف یشگیری چنین فجایعی در آینده ضرورت ایجاد یک بنیاد دایمی امداد رسانی به هموطنان ایرانی را لازم میدانم.

بنیادی که صرفا اهداف انسانی داشته وبا کمک وهمکاری ایرانیان خارج ازکشورو با بهره گیری ازامکانات مالی، فکری، تخصصی وانسانی ایرانیا ن و بدور از اهداف سیاسی اداره شود..

در این شرایط حاد که هموطنان ما ازچند سوتحت فشارروزافزون قرار گرفته چشم نگران فردای خویش اند ما نمیتوانیم دست روی دست گذاشته ونظاره گرچنین فجایعی باشیم.

گرچه مردم ایران از سویی با تحریم های ضد بشری دولت امریکا که هدفش چیزی جزفقروگرسنگی طبقات تنگ دست وارمغانش جزجنگ، تجزیه طلبی و تخریب کشور نیست دست وپنجه نرم میکنند،

وازسویی با سرقت اموال عمومی ودولتی، با اختلاس چند صد میلیاردی، با احتکارو دزدی های کلان و فراربه خارج ازکشوربرخی ازدست اندرکاران ومسوولان روبرو بوده و هرلحظه درفقروگرسنگی و بیماری بیشترغوطه میخورند.

درچنین شرایطی است که باید بداد مردم رسید وآنها را ازغرق شدن درسیل یا غوطه ورشدن درفقرمفرط ونومیدی نجات داد گوآنکه مسوولان بی کفایت ازوظایف خود شانه خالی کنند و دادگاهی برای رسیدگی به جرایم آنها درپیش رونباشد..

اما آینده ایران ازآن مردم است. آنها هستند که سرنوشت ساز تاریخ کشور خویش اند .

در این وانفسا هرکمکی نجات یکی است وهر درنگی غرق جان دیگری، پس بی دریغ کمک کنیم.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy