Sunday, Apr 7, 2019

صفحه نخست » پیروزی بی‌رحمانه فوتبال زنان ایران بر فلسطین؛ حجاب اجباری در برابر حجاب اختیاری

palestine_040718.jpgرادیو فردا - از مرحله دوم مسابقات مقدماتی المپیک، تیم ملی فوتبال زنان ایران در دیداری یکطرفه با نتیجه ۹-۰ بر فلسطین غلبه کرد.

این بازی از گروه C و در استادیوم الوکره قطر برگزار شد. از هر گروه یک تیم راهی دور بعد می‌شود.

سارا قمی، زهرا قنبری، مونا حمودی و هاجر دباغی هر کدام ۲ گل زدند. یک گل هم سمانه چهکندی به ثمر رساند.

زهرا خواجوی (دروازه‌بان)، زهرا پورحیدر، ملیکا متولی، فاطمه سهرابی، فاطمه برازجانی، زهرا سربالی و شقایق روزبهانی سایر بازیکنان ایران بودند.

بهناز طاهرخانی مدافع ایران که سه کارته بود این بازی را از دست داد تا زهرا پورحیدر به جای او بازی کند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در تیم فلسطین، بازیکنان برای پوشش سرشان آزاد بودند و بر این اساس، یک بازیکن فلسطین با حجاب اسلامی و ده بازیکن دیگر بدون حجاب به زمین آمدند.

11222.jpgحضور استرالیا، چین، کره شمالی، کره جنوبی و تایلند در مرحله سوم بازی‌ها قطعی است. سه تیم هم از گروه‌های سه گانه صعود می‌کنند.

پیشتر تیم ملی فوتبال مردان ایران در دیداری تدارکاتی مقابل فلسطین با تساوی یک بر یک متوقف شده بود.

تعدادی از هواداران زن و مرد ایرانی در ورزشگاه حضور داشتند و با همراهی ساز و طبل، تیم ملی فوتبال زنان ایران را تشویق می‌کردند.

زنان ایران حالا با یک بازی بیشتر در صدر گروه سوم‌ ایستاده‌اند اما با توجه به شکست مقابل فیلیپین، از شانس کمی برای راهیابی به دور بعد برخوردارند.

ایران در صورتی صعود می‌کند که تایپه بتواند از سد فیلیپین بگذرد، ایران هم در بازی سوم بر تایپه غلبه کند. تایپه در اولین بازی‌اش با سه گل مقابل فلسطین پیروز شد.

حسین عبدی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس، مدیر فنی تیم زنان ایران است. مسئولیت سرمربیگری را هم مریم آزمون به عهده دارد.

خانم آزمون پس از شکست مقابل فیلیپین گفت: «بچه‌ها بازی را خیلی خوب شروع کردند، در دومین دقیقه تک به تک شدیم، ۷ کرنر و ۵ ضربه ایستگاهی در نیمه اول از موقعیت‌های‌مان بود که متاسفانه استفاده نکردیم.»

با توجه به امتیاز میزبانی، حضور تیم فوتبال زنان ژاپن در المپیک توکیو قطعی است. دو تیم دیگر از آسیا نیز می‌توانند جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ را دریافت کنند.

فوتبال زنان المپیک فقط با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود در حالی که فوتبال مردان با مشارکت ۱۶ تیم انجام می‌شود.

تاکنون غیر از ژاپن که میزبان است، برزیل قهرمان کوپا آمریکا و نیوزلند قهرمان اقیانوسیه هم حضورشان در فوتبال زنان المپیک قطعی شده.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy