Monday, Apr 15, 2019

صفحه نخست » چرا بخشی از اپوزیسیون برانداز به قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی سکوت کرده است؟

sepah.jpg• شاهزاده رضا پهلوی هم چنان در این مورد سکوت کرده، اما به ورود حشدالشعبی به ایران واکنش نشان داده است

• حزب مشروطه ایران نیز، به سکوت خود در این باره ادامه می‌دهد

امروز نما - تقرییا ۱ هفته از قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروههای تروریستی وزارت خارجه آمریکا می‌گذرد.

واشنگتن در اقدامی که قابل پیش بینی بود، در ۸ آوریل / ۱۹ فروردین، برای نخستین بار بخشی از یک حکومت و یک نهاد رسمی نظامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

شاهزاده رضا پهلوی پس از ۴ روز، در ۱۲ آوریل / ۲۳ فروردین سکوت خود را با انتشار نظر سنجی پروژه ققنوس درباره «آسیب‌های سیل اسفند۹۷- فروردین ۹۸» شکست. همچنین روز شنبه نیز (۱۳ آوریل / ۲۴ فروردین)، نسبت به ورود حشدالشعبی (شبه‌ نظامیان مسلح شیعه عراقی وابسته به رژیم تهران)، به مناطق سیل زده ایران واکنش نشان داد، و نوشت:

«... رژیمِ سراپا منفور فرصت یافت تا راه را برای ورود شبه‌ نظامیان تروریست تحت فرمانش به خاک میهن‌ مان باز کند. مزدوران حشدالشعبی به ایران آورده شدند فقط به منظور سرکوب ایرانیان؛ سرکوب مردمان مصیبت‌ زده و بی‌خانمان خوزستان و لرستان؛ در جایی که ارتش ایران تجهیزات و ماشین‌آلات و نیروی متخصص کافی برای خدمت و کمک‌ رسانی به هم‌وطنان‌ مان دارد... ایرانیان برای بازسازی کشورشان به نیروهای تروریست احتیاجی ندارند. یا هرچه زودتر مزدوران‌‌تان را از خاک میهن‌ خارج می‌کنید یا مردم ایران، دلیرمردان و شیرزنان خوزستان و لرستان، خود بیرون‌‌شان می‌کنند. ایران جای نظامی و شبه‌ نظامی و ارتش بیگانه نیست.»

شایان ذکر است که حزب مشروطه ایران، تنها تشکل سازمان یافته هوادار پادشاهی نیز، تا زمان انتشار این گزارش (ساعات پایانی روز یک شنبه ۱۴ آوریل / ۲۵ فروردین به وقت شرق آمریکا)، درباره قرار گرفتن سپاه در لیست ترویستی سکوت کرده است، هر چند به تبعیت از شاهزاده رضا پهلوی، امروز (یک شنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، که «حشدالشعبى باید از ایران خارج شود». در قسمتی از این اطلاعیه آمده است:

«بار دیگر نظام جنایتکار و ایران بر باد ده جمهورى اسلامى، ذات جنایتکار و غیر ایرانى خود را با اجازه ورود اعضاء گروه مسلح حشد الشعبى عراق به خوزستان به بهانه کمک رسانى به سیل زدگان خوزستان و در حقیقت براى استفاده از این گروه مسلح براى ارعاب و سرکوب ایرانیان معترض در خوزستان به نمایش گذاشت... از همه ایرانیان و مخصوصا هموطنان خود در خوزستان می‌خواهد که در برابر نیروهاى حشد الشعبى مقاومت کرده اجازه ندهند مزدوران بیگانه با سوء استفاده از وضعیت ویژه مناطق سیل زده در خوزستان مستقر شوند... حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) از همه هموطنان خود در نیروهاى مسلح ایران می‌خواهد که به قسم سربازى خود وفادار بمانند و اجازه ندهند ایرانیان در خاک ایران بدست بیگانگان به اسارت در آمده و سرکوب شوند...»

به گزارش امروز نما، بخشی دیگر از اپوزیسیون برانداز از جمله سازمان مجاهدین خلق ایران، حزب کمونیست کارگری ایران و احزاب کردستان ایران، از قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست ترویستی وزارت خارجه آمریکا استقبال کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy