Tuesday, May 7, 2019

صفحه نخست » به بهانه ی حرکت ناو هواپیمابر لینکلن به طرف خاورمیانه؛ ف. م. سخن

6FB53290-1B45-4379-B1B1-5885FB9943AE.jpegحرکت ناو هواپیما بر لینکلن به طرف خاورمیانه عاملی شده است برای پیش بینی زد و خورد نظامی امریکا با ج.ا.. انعکاس این خبر در مجله ی اشپیگل و تلویزیون دولتی آلمان، به نوعی جدی بودن امکان چنین زد و خوردی را نشان می دهد.

این که چنین زد و خوردی حتما و قطعا به وجود بیاید ابدا قابل پیش بینی نیست و به عوامل زیادی بستگی دارد و نتیجه ی چنین برخوردی هم قابل پیش بینی نخواهد بود.

این که می گوییم نتیجه این زد و خورد فرضی را نمی توانیم پیش بینی کنیم از نظر برد و باخت نظامی نیست. تردیدی وجود ندارد که ج.ا. در مقابل قدرت عظیم نظامی امریکا قطعا شکست خواهد خورد؛ نکته در اینجاست که آیا این شکست به کم شدن شرّ جمهوری اسلامی در کوتاه مدت منجر خواهد شد؟

برای حصول این نتیجه و رهایی ایران از چنگال ج.ا. مردم باید نقش سرنوشت ساز خود را ایفا کنند.

تحریک و تهییج مردم از نظر ملی و میهنی اولین کاری ست که ج.ا. برای مقابله با امریکا به آن دست خواهد زد. باید اثرات این تحریک خنثی شود. هر چه این تحریک بر مردم بیشتر اثر بگذارد دستیابی به هدف اصلی یعنی سرنگونی ج.ا. و نابود کردن بقایای مسلح و خرابکار آن دشوار تر و طولانی تر خواهد شد.

بنابراین مردم باید در صورت وقوع جنگ احتمالی تحت تاثیر تبلیغات ملی و میهنی -مثل قصد دشمن برای اشغال خاک ایران و غیره- قرار نگیرند و برای این کار گروه های سیاسی مخالف حکومت، می توانند نقش موثری ایفا کنند.

دوم سرکوب نظامی رژیم حاکم بر ایران به معنای استقرار خود به خودی حکومتی مردمی و آزادیخواه نخواهد بود. این کار را نه امریکا و نه هیچ کشور دیگری نمی تواند و نباید برای ما انجام دهد. باز در اینجا نیروهای مخالف حکومت که خواهان حفظ تمامیت ارضی و جایگزین کردن حکومت دینی با حکومتی خواهان دمکراسی و آزادی اند، باید وظیفه تاریخی خود را به انجام رسانند.

برای موثر شدن عمل این گروه ها، لازم است تا در میان گروه های همفکر و خواهان یکپارچگی کشور و حاکمیت غیر دینی، اشتراک نظر و عمل بر سر کلیات به وجود آید و تشتت و تفرق آن ها تبدیل به یگانگی و اتحاد گردد.

ما به هر حال از هر تغییر وضعی باید استقبال کنیم. تا ابد نمی توان روی بند باریک دوری از خطر کردن و خواهان تغییر حکومت بودن حرکت کرد.

امریکا هیچ وظیفه ای در قبال مردم ما ندارد. او باید به فکر حفظ منافع و آرامش برای خود و مردم اش باشد. جمهوری اسلامی اگر بترسد (که ترسیده است)، حاضر به معامله خواهد بود حتی اگر متضرر شود. او می خواهد قدرت و حاکمیت اش را به هر قیمت حفظ کند. نباید بگذاریم تا چنین معامله ای صورت بگیرد. منافع دراز مدت امریکا تنها با رابطه داشتن با ایرانی آزاد و آباد و مردمی که خواهان پیشرفت و حفظ شأن ملی و منافع اقتصادی شان هستند تامین می شود.

حتی آرامش جهان به استقرار چنین حکومتی در ایران بستگی دارد. مبادا بحث های انحرافیِ گروه های ضد امپریالیست ایرانی باعث بی اعتنایی و بی عملی ما در شرایط حاضر شود که این در نهایت به ماندن حکومت اسلامی تا سال های دور در ایران منجر خواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy