Tuesday, May 7, 2019

صفحه نخست » ظریف: وقوع جنگ آمریکا با ما به معنای خودکشی آنهاست

zarif.jpgاسپوتنیک - محمد جواد ظریف در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک در خصوص احتمال وقوع جنگ بین ایران و آمریکا توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف در پاسخ به سوال خبر نگار در خصوص اینکه نظر وی درباره احتمال وقوع جنگ میان ایران و آمریکا در خاورمیانه چیست؟، گفت:
"به نظر می‌رسد همان کسانی که در سال ۲۰۰۳ جنگ آمریکا با عراق را به راه انداختند، در پی به راه انداختن جنگی دیگر با ایران هستند و این کار، خودکشی برای آنها خواهد بود. برخی افراد در دولت ترامپ در تلاش برای آغاز چنین جنگی هستند که برای آنها همانند خودکشی خواهد بود. ایران هیچ گاه خواستار جنگ با هیج کشوری نبوده و نخواهد بود، اما چنانچه امریکا آغاز گر هر گونه درگیری جدید با ایران باشد، با شدت تمام از منافع ملی و کشور خود دفاع خواهیم کرد."

وی در پاسخ به سوال اگر کشورهای اروپایی موفق نشوند به ایران در زمینه مقابله با تحریم‌ها کمک کنند چقدر احتمال دارد تهران در مدت پیش رو به برنامه هسته‌ای‌اش بازگردد؟ توضیخ داد:
ما بارها اعلام کرده‌ایم که صبر مردم ایران اندازه دارد، ادامه حضور ایران دربرجام به منافع متقابل تهران و رفتار اتحادیه اروپا بستگی دارد و اگر منافع ملی ما دربرجام تامین شود واتحادیه اروپا نیز به تعهداتش پایبند باشد، ایران نیز به توافق برجام متعهد خواهد ماند. چنانچه اتحادیه اروپا نتواند به ایران در زمینه مقابله با تحریمها کمک نماید، آنگاه ممکن است حضور یک جانبه ایران در برجام معنا و مفهوم واقعی خود را از دست بدهد. در این صورت ایران ممکن است محدودیت‌های پذیرفته در چارچوب برجام را مورد تجدید نظر قرار دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy