Saturday, May 11, 2019

صفحه نخست » این مرد با کاغذی سفید کنار خیابان ایستاد و بازداشت شد

رادیو فردا - یک مرد جوان در قزاقستان، تنها به این دلیل که یک کاغذ سفید در دست داشت، توسط پلیس این کشور بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

مأموران پلیسی که اقدام به بازداشت موقت این جوان قزاقستانی کردند، ظاهراً از واحد راهنمایی و رانندگی بودند و این جوان مدتی پس از بازجویی آزاد شد.

در ویدئویی که اصلان ساگوت‌دینوف، جوان اهل قزاقستان منتشر کرده، او می‌گوید که برای آزادی شهروندان کشورش در گوشه‌ای از یک میدان ایستاده و می‌خواهد از طریق این حرکت با مردم قزاقستان صحبت کند؛ مردمی که به گفته او به طور تاریخی آزاد بوده‌اند و اکنون نیز باید آزاد باشند.

5454441.jpgاو توضیح می‌دهد که تنها کاغذی سفید در دست دارد که بر آن هیچ شعاری درج نشده اما همین اقدام ممکن است به بازداشت او بیانجامد.

این پیش‌بینی دقایقی بعد به وقوع می‌پیوندد و مأموران پلیس که ظاهراً از واحد راهنمایی و رانندگی هستند، او را با خود می‌برند.

روایت این جوان قزاقستانی از بازداشت موقت و بازجویی‌اش این است که ظاهراً بین مأموران در مورد بازداشت او اختلاف نظر بوده و از او خواسته شده حرف‌هایش را روی کاغذ بنویسد تا آنها بدانند چطور با او برخورد کنند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

قزاقستان در هفته‌های اخیر صحنه تجمعات اعتراضی بود و پلیس با این تجمعات به بهانه غیرقانونی بودن برخورد می‌کرد.

این کشور به دنبال کناره‌گیری ناگهانی نورسلطان نظربایف، که سه دهه در قزاقستان قدرت را در دست داشت، در انتظار برگزاری انتخاباتی در ماه آینده میلادی است، اما مخالفان می‌گویند این انتخابات تنها برای تحکیم قدرت دستیار پیشین آقای نظربایف ترتیب داده شده و به این دلیل آن را تحریم می‌کنند.

از سوی دیگر تغییر نام پایتخت این کشور، آستانه، به «نورسلطان» نیز اعتراض‌هایی را در پی داشته است.

روز پنجشنبه در آستانه برگزاری یک تجمع اعتراضی در قزاقستان، چندین رسانه و وب‌سایت خبری از جمله سرویس قزاق رادیو اروپای آزاد از دسترس خارج شدند، اما بر اساس گزارش‌ها این رسانه‌ها ساعاتی بعد دوباره در دسترس قرار گرفتند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy