Monday, May 27, 2019

صفحه نخست » مداح توهین کننده، داماد خانواده احمدی‌نژاد از آب درآمد

a4.jpgمداحی که در پخش زنده شبکه پنج سیما به مقدسات اهل تسنن توهین کرده بود، داماد خواهر محمود احمدی نژاد است. ‏

به گزارش «انتخاب»، این فرد، احد قدمی نام دارد که یکی از داماد‌های پروین احمدی نژاد است. یکی از باجناق های او نیز مداح است. ‏

برخی منابع خبری از بازداشت او خبر داده اند و برخی دیگر اعلام کرده اند که او به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده، ولی ‏بازداشت نشده است. ‏

احد قدمی که مداح ناشناخته‌ای بود، به عنوان همراه عبدالرضا هلالی شناخته می‌شد؛ او در سال ۸۶ به عنوان مدیر کل حراست ‏سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور منصوب شد. قدمی پیش از آن نیز در حراست یک شرکت خودروسازی بکار گرفته شده ‏بود. ‏

در شب تولد امام حسن مجتبی (ع)، یک مداحی به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش شد که در آن با کلماتی ناپسند به خلفای راشدین و همسر ‏پیامبر (ص) توهین شده است. این توهین در برنامه‌های پخش زنده صداوسیما بی سابقه بود. ‏

به گزارش بی بی سی ساعاتی پس از اینکه مدیر سازمان صدا و سیما از توبیخ شدن مدیر شبکه پنج خبر داد، عبدالعلی علی عسگری رئیس این سازمان از او خواست جواد رمضان‌نژاد مدیر شبکه پنج را اخراج کند.

در این دستور آمده "با توجه به قصور صورت گرفته و پخش ناگهانی این سخنان که موجب رنجش خاطر برادران، خواهران و علماء بزرگوار اهل سنت شده است باید در اسرع وقت مدیر شبکه و مدیر پخش برکنار شوند."

هفته گذشته و در پخش زنده مراسم جشن تولد امام حسن، در بین دو برنامه مداحی میکروفون را به دست گرفت و در دعوت حاضران به دعا، صفاتی توهین‌آمیز برای "خلفای راشدین" و "عایشه" همسر پیامبر اسلام بکار برد.

صدا و سیما از زمان پخش این برنامه زیر فشار انتقادها بوده است.

به گزارش ایرنا، "احمد قدمی مداح اهانت کننده به مقدسات اهل سنت" امروز یکشنبه به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و با قرار تامین کیفری مناسب آزاد شده است. برخی سایت‌های خبری هم او را یکی از بستگان محمود احمدی‌نژاد دانسته و عکسی از این دو منتشر کرده‌اند.

پیشتر مرتضی میرباقری معاون صدا و سیما بار دیگر از صحبت‌های یک مداح در میانه پخش زنده مراسم جشن و مولودی‌خوانی اظهار تاسف کرده و گفته بود آنچه اتفاق افتاده "خارج از اراده مدیران شبکه" بوده است:

"با عذرخواهی از برادران و خواهران و علمای بزرگوار اهل‌سنت اعلام می‌کنم هم مدیر و تهیه‌کننده و ناظر این برنامه اخراج و هم شخص مدیر شبکه پنج سیما به‌دلیل این کوتاهی توبیخ شده است."

معاون صدا و سیما امروز همچنین گفت رسانه ملی از این فرد به محاکم قضایی "شکایت" خواهد کرد چرا که این مداح "بدون هیچ گونه هماهنگی و بصورت ناگهانی از آنتن زنده سوء‌استفاده کرده و مطالبی نامربوط و خلاف محور وحدت اسلامی‌ بیان کرده است."

سه روز پیش شبکه پنج سیما در بیانیه‌ای رفتار این مداح را که "برخلاف سیاست‌های وحدت‌آفرین رسانه ملی" بوده محکوم و "از همه برادران و خواهران اهل سنت عذرخواهی" کرده بود.

صدا و سیمای ایران همچنین گفته "حضوری از نمایندگان محترم اهل‌سنت مجلس عذرخواهی" خواهد کرد و آنها را "در جریان پیگیری‌ها " قرار خواهد داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy