Thursday, May 30, 2019

صفحه نخست » آن ۱۵ نفر اصفهانی و این ۱ نفر کازرونی

bayan_052818.jpgشبکه بیان - امام جمعه کازرون هم سرنوشتی مشابه روحانی دیگری داشت که به دست بهروز حاجیلو کشته شد. هر دو به قتل رسیدند؛ یکی با اسلحه و دیگری با چاقو! یکی با سلاح گرم و دیگری با سلاح سرد!

سال ۱۳۹۳ تعداد ۱۵ زن در شهر اصفهان که "حجاب برتر" مورد نظر جمهوری اسلامی یعنی چادر را بر سر نداشتند، مورد حملاتی با وجه تروریستی قرار گرفتند.

از آن سال تا به امروز آمران و عاملان این حملات مشخص نشدند.

اما بهروز حاجیلو که مرتکب قتل یک روحانی در همدان شده بود، طی مدت ۲۴ ساعت شناسایی و در خیابان توسط ماموران به قتل رسید.

حالا ۱ هفته است که امام جمعه کازرون با ضربات چاقو به قتل رسیده است. پلیس سریعا قاتل را شناسایی و دستگیر کرد.

آخوندکشی به این شکل تا کنون در ایران سابقه نداشته است هرچند که مدت هاست برخی از مخالفین جمهوری اسلامی در سخنان و یادداشت های خود "آزادی" کشور را به کشتن روحانیون گره زده اند.

بررسی ها نشان داده است که لاتهای غیرحکومتی هیچگاه به این شکل دست به کشتن روحانیون نزده بودند.

اما پیگیری فوری دادستان ها در این مساله قابل توجه است.

دادستان شیراز اعلام کرد که ماموران امنیتی با همکاری نهادهای اطلاعاتی موفق شده‌اند فردی را به اتهام قتل امام جمعه کازرون بازداشت کنند. دادستان شیراز اعلام کرد که متهم در «کوتاه‌ترین زمان ممکن به سزای عملش» می‌ رسد.

اما دادستانی اصفهان در سال ۹۳ هیچگاه چنین سخنانی را به زبان نیاورد و قربانیان اسیدپاشی این شهر زمانی که خود پا به عرصه گذاشتند و به مجلس شورای اسلامی رفتند، با واکنش های تمسخر آمیز مواجه شدند.

زهرا سعیدی مبارکه، نماینده شهر مبارکه در مجلس شورای اسلامی خطاب به مرضیه ابراهیمی که نیمی از صورت وی در این حمله از بین رفت گفته بود: «شما از دست مجرم قِسِر در رفته ای و فقط یک طرف صورتت آسیب دیده است! تکلیف عامل اسیدپاشی چه شد.» مرضیه ابراهیمی نیز که خود اهل اصفهان است خطاب به این نماینده گفت که «واقعا متاسفم که شما نماینده اصفهان هستید و نمی دانید عاملان حادثه اسیدپاشی اصفهان هنوز مشخص نشده اند و به من می‌گویید قِسِر در رفته ای!»

عدم آگاهی یک نماینده مجلس در خصوص گمنام بودن عامل و آمر این اسیدپاشی ها نیز به خودی خود مساله ای تعجب آمیز است.

از سوی دیگر در کازرون، ماجرا از این قرار بوده که امام جمعه این شهر حین برگشت از مراسم احیا به خانه با فردی مواجه می شود که از او می خواهد با وی عکس بگیرد.

در حالی که امام جمعه خود را برای سلفی گرفتن آماده می کرده، قاتل با زدن چند ضربه چاقو او را مجروح می کند و در نهایت این جراحت منجر به مرگ او می شود.

اصلی ترین واکنش به این حادثه را مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعه نشان داده است.

او با انتشار اطلاعیه ای از مقامات مسئول خواست که ترتیبی دهند تا در آینده «کسی به خود اجازه ندهد به آسانی یک امام جمعه معروف» را به قتل برساند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy