Tuesday, Jun 18, 2019

صفحه نخست » اجتماع نيم ميليونی در ميدان امام خميني تهران

ده سال پیش در چنین روزی....

مقدمه

خبرنامه گویا - ده سال گذشت. رویداد ۸۸ که به جنبش سبز موسوم شد می توانست مسیر تاریخ کشورمان را در جهت مثبت تغییر دهد اما این گونه نشد. در آن زمان هیچ رسانه ای امکان انتقال دقیق آن چه در کشورمان می گذشت را نداشت. خبرگزاری های خارجی اجازه ی پوشش دادن رویدادها را نداشتند و خبرنگاران داخلی هم امکان انتشار خبرهای آن دوران را نمی یافتند. در چنین وضعیتی «خبرنامه گویا» توانست تصاویر ویژه ای از داخل ایران منتشر کند که مورد استفاده ی خبرگزاری های خارجی - از سی ان ان تا رویترز قرار گرفت. اکنون، به مناسبت ده سالگی جنبش سبز، تصمیم گرفته ایم بخشی از گزارش و تصاویر ویژه ی آن دوران را باز نشر کنیم...

***

ویژه خبرنامه گویا: پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ هواداران مهندس ميرحسين موسوي بعداز ظهر پنجشنبه در اجتماعي بزرگ در ميدان امام خميني تهران گرد هم آمدند و همانند روزهاي گذشته به احترام كشته شدگان روز دوشنبه گذشته در تمام مدت تجمع سكوت اختيار كردند.

خيابان‌هاي اطراف ميدان امام خميني مملو از جمعيت بود و از ميدان فردوسي تا ميدان اما خميني در خيابان فردوسي و نيز در خيابان سپه تا ميدان حر(حسن‌آباد) و از جنوب ميدان تا ميدان پانزده خرداد و نيز خيابان لاله زار تا تقاطع خيابان انقلاب سراسر حاميان ميرحسين موسوي حضور داشتند.

تخمين زده مي شود قريب به نيم ميليون نفر در اين اجتماع شركت كرده باشند.

04b.jpg01.jpgميرحسين موسوي حدود ساعت شش بعدازظهر سوار بر پاترول سفيد رنگ از شمال ميدان و خيابان لاله‌زار وارد ميدان امام خميني شد و بلافاصله مورد استقبال بسيار فشرده هوادارنش قرار گرفت. فشردگي حاميان در اطراف خودروي موسوي به حدي بود كه تعدادي از زنان و مردان زير دست و پا مانده و مصدوم شدند و با آمبولانس به بيمارستان منتقل شدند.

مهندس موسوي در جمع مردم ضمن قدرداني از حمايت همه جانبه‌‌شان، از حاميانش خواست تا همچنان به تجمع آرام خود در روزهاي آينده تا رسيدن به هدف نهايي ادامه داده و خواستار ابطال انتخابات شد.

مهندس موسوي با اداي احترام به كشته‌شدگان و تسليت به بازماندگان آنان، رسيدن به دموكراسي را در نظام‌هاي استبدادي پرهزينه دانست و از حاميانش خواست تا با پايداري و مقاومت توام با آرامش و متانت مانع سوءاستفاده‌هاي جناح رقيب شوند.

03.jpg02.jpg ميرحسين موسوي پس از سخنراني كوتاهش به همراه زهرا رهنورد به تشويق ممتد حاضران پاسخ دادند و با اسكورت گارد مخصوص از ميدان امام خميني خارج شدند.

پس از سخنراني مهندس موسوي، جمعيت حاضر به آرامي و همراه با سكوت و با در دست داشتن پلاكارد و بالا بردن دستهاي‌شان به نشانه پيروزي از خيابان‌هاي اطراف به سمت ميادين فردوسي و ميدان حركت كردند.

07.jpg05.jpg

08.jpg09.jpg12.jpg13.jpg15.jpg23.jpg

گزراش تصويري چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ از راهپيمايي حاميان موسوي از ميدان هفت تير به سمت ميدان آزادي:

001.jpg002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg008.jpg009.jpg010.jpgدر همین زمینه: روزی که شادی جای خود را به عصبانیت و اعتراض داد



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy