Tuesday, Jun 18, 2019

صفحه نخست » آمریکا اقدامات "تاکتیکی نظامی" علیه ایران را بررسی می کند که اجرای آن موجب بروز جنگ نشود

ris_061819.jpgرادیو پیام اسرائیل - محافل خبری در واشنگتن می گویند که هم اکنون در وزارت دفاع آمریکا و کاخ سفید این طرح مورد بررسی قرار دارد که چگونه می توان به عملیات تجاوزکارانه رژیم ایران در منطقه، که اکثرا به صورت نیابتی و توسط عوامل دست نشانده رژیم پاسخ داد، بی آن که این واکنش، موجب بروز یک جنگ تمام عیار بین دو کشور گردد.

آگاهان گفتند که طراحان سیاست های راهبردی ایالات متحده هم اکنون شیوه ها و امکانات گوناگون را برای انجام یک رشته عملیات تاکتیکی در برابر جنگ نیابتی و عملیات نظامی فرمایشی رژیم ایران مورد بررسی قرار داده اند، تا به آن گونه اقدامات تلافی جویانه دست بزنند که اجرای آن موجب بروز جنگ نشود.

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده دو ماه پیش هشدار داده بود که هرگونه عملیات تعرضی رژیم ایران و یا گروه های مزدور آن در منطقه علیه نیروهای آمریکایی و یا منافع و قرارگاه های آمریکایی و یا کشورهای دوست، دست بزنند، با واکنش شدید ایالات متحده روبرو خواهد شد.

در یک ماه اخیر چندین رشته عملیات تروریستی در خاورمیانه رخ داده که ایالات متحده هنوز به واکنش عملی در برابر آن دست نزده است.

در رابطه با این موضوع، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در مصاحبه ای گفت: ایالات متحده به منظور حفظ صلح و امنیت در خاورمیانه، خواستار گفتگو با رهبران رژیم ایران است تا شاید بتوان از بحران‌های کنونی کاست، اما اگر اقدامات نظامی از سوی ایران در منطقه رخ دهد، ایالات متحده از آمادگی برای رویارویی با آن کاملا برخوردار است.

جان بولتون، دیروز (دوشنبه ) در گفتگویی اختصاصی با سامانه خبری واشنگتن فری‌بیکن، گفت: بر اساس گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، عوامل جمهوری اسلامی ایران بطور مخفیانه در مناطقی از خاورمیانه و جنوب آسیا به اقدامات خرابکارانه دست زده اند و از جمله، سپاه قدس که شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران محسوب می شود، در بسیاری از حملات تروریستی دخالت داشته است.

جان بولتون، پیشتر در واکنش به حمله به نفت‌کش‌های نروژی و ژاپنی در دریای عمان، گفته بود: رژیم ایران با بکار گیری گروه های تروریستی تحت حمایت خود در خاورمیانه ناامنی ایجاد کرده است و ما بر پایه سیاست‌های آمریکا، ایران را در ردیف چهار کشور تهدید کننده امنیت ملی آمریکا قرار داده ایم

وی افزود: در چنین شرایطی باید از توان خود در راستای راه‌های مقابله با اینگونه فعالیت‌های تروریستی رژیم ایران که منافع ملی آمریکا و بازار جهانی نفت را مورد تهدید قرار می‌دهند، مطمئن شویم.

مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: اگر حکومت ایران بر این تصور است که اقدامات تحریک‌آمیز در منطقه توسط گروه های تروریستی تحت حمایت خود، با پاسخ پرزیدنت دونالد ترامپ مواجه نخواهد شد، سخت در اشتباه است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy